افزایش مشارکت زنان در جامعه مورد تاکید دولت است

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۸۱۸
افزایش مشارکت زنان در جامعه مورد تاکید دولت است
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در دومین نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان گفت: افزایش مشارکت زنان در جامعه و در حوزه های مختلف مورد تاکید و توجه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش برنا؛ محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: نقش موثر زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و دولت تدبیر و امید به دنبال افزایش نقش آنان در جامعه است.
وی با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی زنان در خراسان شمالی، تصریح کرد: راه اندازی این مجمع و فعالیت کمیسیون های تخصصی زیر مجموعه آن که توسط بانوان توانمند استان هدایت می شود، می تواند زمینه ساز تصمیم سازی بانوان در حوزه های مختلف باشد.
وی ادامه داد: این مجمع می تواند با احصاء اولویت های استان نقش تصمیم سازی خود را نه تنها در مجمع و کمیسیون های ذیل آن بلکه دیگر امور مرتبط با حوزه بانوان ایفا کند و با ایجاد تعامل دو طرفه با دستگاه های اجرایی حمایت دستگاه تخصصی ذی ربط را برای اجرای تصمیمات داشته باشند.
ثمینی مطرح کرد: فعالیت مجمع مشورتی زنان فرصتی مغتنم برای بهره مندی از ظرفیت بانوان توانمند و اهل پژوهش استان است و تمامی دستگاه های اجرایی باید نسبت به این موضوع نگاه مثبت و ویژه ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مجمع می تواند در آینده برای ایجاد نقش اجرایی تبدیل به یک سازمان مردم نهاد شود و بار دیگر تاکید می کنم موارد مورد مطالعه مجمع مشورتی زنان برای مجموعه سیاست گذاران استان در زمینه های مختلف به ویژه امور بانوان بسیار مفید خواهد بود.
در این نشست روسای کمیسیون های تخصصی ذیل مجمع مشورتی زنان و دبیر مجمع معرفی شدند و طرح ایجاد غرفه های فروش در چهار نقطه از مسیر تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برای زنان خود سرپرست و بدسرپرست از سوی کمیسیون اشتغال مجمع ارائه شد.
در این نشست گزارش عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه زنان و خانواده و هم چنین گزارشی در خصوص سلامت جسمی دانش آموزان و اجرای طرح پایش ساختار قامتی دانش آموزان دختر از سوی معاونت تربیت بدنی و و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ارائه شد.

 

 

انتهای پیام./

نظر شما