پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۷:۰۳:۲۵
کد خبر: ۷۲۷۰۰۳
پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان
استاندار خراسان شمالی به مناسبت هجدهم تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، متن پیام محمدرضا صالحی استاندار بدین شرح است: 

هو الجمیل

ادبیات پارسی با شعر و ترانه و مثل ها و قصه های عامیانه و داستان های حماسی و اسطوره ای و عارفانه اش، بر تارک ادبیات جهان می درخشد. هم چنین، ادبیات فولکلوریک و زبان های مادری اقوام مختلف کشورمان نیز هر کدام پیشینه درخشانی دارد. در این بین، ادبیات کودک و نوجوان با کارکردهای آموزشی، تربیتی و سرگرم کننده اش از جایگاه خاصی برخوردار است و اهمیت قائل شدن برای آن بدون اغراق می تواند بر شتاب توسعه فرهنگی و اجتماعی، وحدت و انسجام ملی، بهبود شرایط زیست جمعی و نهادینه سازی خیر عمومی بیفزاید و فرزندان ما را با روحیه، توانمند، هدف دار و امیدوار به آینده پرورش دهد.

شعرا و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و دیگر هنرمندان این عرصه ازجمله تصویرگران کتاب ها و آن هایی که آثار مکتوب را به کارهای نمایشی تبدیل می کنند، در حکم صیقل دهندگان روح و روان کودکان امروز و پدران و مادران فردای جامعه محسوب می شوند و لازم است مورد حمایت قرار گیرند تا افق های روشن تری پیش روی فرزندان این مرز و بوم بگشایند.

دولت تدبیر و امید نیز در این سال ها با وجود همه تنگناها تلاش کرده است با کمک به تأمین آتیه و بیمه هنرمندان و نویسندگان و تسهیل امور حوزه چاپ و نشر، هم چنین کاهش ممیزی ها و ممانعت از اعمال سلیقه های شخصی در این بخش، گام هایی هر چند اندک در زمینه بهبود شرایط فعالیت این عزیزان بردارد. انتظار دارم در استان خراسان شمالی نیز در ادامه مسیر پیموده شده، دستگاه های متولی با همدلی و هم افزایی، حمایت های به مراتب بیشتری از این قشر داشته باشند تا خطه موسوم به گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها کارنامه درخشان و پربارتری در حمایت از ادبیات کودک و نوجوان داشته باشد. گسترش طرح هایی مثل هر روستا یک کتابخانه هم گام دیگری در این راستا قلمداد می شود.

روز ادبیات کودک و نوجوان را که امسال با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) هم زمان شده است، گرامی می دارم و ضمن تبریک این مناسبت به فرهیختگان جامعه فرهنگی به ویژه شعرا و نویسندگان کودک و نوجوان در استان امیدوارم با الگوبرداری از اسوه های راستین دین مبین اسلام در شکل دهی به عناصر تربیتی نسل آینده بیش از گذشته موفق و سربلند باشند.

محمدرضا صالحی

استاندار خراسان شمالی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز