استاندار در جمع اعضای ستاد مردمی توسعه:

توسعه با هم زبانی میسر می شود/حل مشکل فرودگاه اولویت ماست/طرح موضوع جابجایی مرکز استان بازی سیاسی است

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۷:۳۶:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۰۱۶
توسعه با هم زبانی میسر می شود/حل مشکل فرودگاه اولویت ماست/طرح موضوع جابجایی مرکز استان بازی سیاسی است
استاندار خراسان شمالی با بیان این که برای دستیابی به توسعه، همدلی و هم زبانی لازم است، حل مشکلات راداری و برقراری منظم پروازها را اولویت نخست درخصوص فرودگاه بجنورد دانست و کسانی را که این بحث را به تغییر و جابجایی مرکز استان تعبیر می کنند و از این موضوع دستاویزی برای تخریب ساخته اند، از سیاسی کاری و بازی سیاسی پرهیز داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان شامگاه شنبه در جمع اعضای ستاد مردمی توسعه استان با اشاره به سابقه و تجارب مدیریتی خود تصریح کرد: بنده خود را مدیر ریسک پذیر می دانم و در ۲ سال حضور در این استان هم کارهایی را آغاز کردیم که خیلی از آن ها را اگر هم شروع نمی کردیم، کسی بر ما خرده نمی گرفت.

محمدرضا صالحی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در دیدار با وزیر ورزش و جوانان مجوز احداث آکادمی کوراش در خراسان شمالی با اعتبار ۴ میلیارد تومان را از مسعود سلطانی فر گرفتیم. وی ادامه داد: از سال گذشته و در مراسم معارفه شهردار بجنورد هم به بحث اقتصاد شهری در استان دامن زدیم چون معتقدم اقتصاد استان با رونق اقتصاد شهری، اقتصاد سبز و اقتصاد هنر تکان می خورد و اکنون برگزاری همایش هایی با حضور سرمایه گذاران خارجی را شاهد هستیم. وی اضافه کرد: خراسان شمالی در سفر اخیر وزیر کشور پایلوت استان پاک و عاری از مواد مخدر شد و طی ۲ ماه آینده باید طرح پیشنهادی اجرایی آن را به شورای اجتماعی کشور ارائه دهیم تا مصوب و ابلاغ شود.

استاندار گفت: دولت اسفند پارسال مصوبه سازگاری با کم آبی را تصویب کرد ولی ما در دیماه بود که در شورای برنامه ریزی استان آن را مصوب کردیم. صالحی یادآور شد: اردوگاه دانش آموزی استان سال ها پیش کلنگ زنی شده و ناتمام بود که تاکید کردیم تا اول تیرماه باید به هر نحو راه اندازی شود که محقق شد هرچند نواقصی دارد که با تخصیص اعتبارات به مرور برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ریسک پذیری مدیران و تفاوت مدیر و کارشناس در نظام اداری گفت: همواره خطاب به مدیران تاکید کرده ام مبادا تصور کنیم به صرف دارابودن مدرک تحصیلی یا ابلاغ مدیریتی، از دیدگاه و نظرات کارشناسی برخورداریم بلکه باید همیشه برای نظرات کارشناسی اهمیت قائل شویم و درباره فرودگاه بجنورد نیز همین نظر را دارم.

استاندار گفت: سال گذشته در آغاز دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا این بحث را که الزامات توسعه آتی شهر و استان، توسعه فرودگاه را ایجاب می کند، بحث جابجایی فرودگاه بجنورد به مکان دیگری در محدوده همین شهرستان را در نشستی با اعضای شورای اسلامی این شهر مطرح کردم و باید پرسید آیا اعضای شورای شهر بجنورد می توانند برای شهر دیگری مثل شیروان یا فاروج تصمیم بگیرند؟ البته به محض این که بحث مشکلات فرودگاه بجنورد را مطرح کردم، بلافاصله قضیه را سیاسی کردند و از حالت کارشناسی خارج شد و بعد از گفت و گوی اخیر تلویزیونی هم دوباره بعضی ها در فضای مجازی یا نشریات نوشتند که با جابجا کردن فرودگاه می خواهند مرکز استان را تغییر دهند اما کجای تاریخ کشور سراغ دارید که یک مرکز استان از مرکزیت حذف شود و زیرمجموعه مرکز جدیدی قرار گیرد؟

صالحی تصریح کرد: از شما عقلای قوم و دلسوزان توسعه استان انتظار دارم جلوی این قبیل سیاسی بازی ها را بگیرید چون بحث تغییر مرکز استان نه تاکنون از سوی کسی مطرح شده و نه این که طرح چنین مباحثی در وزارت کشور جایگاهی دارد.

وی ادامه داد: در کار سیاسی باید کارها را با صداقت و شفافیت پیش برد و اگر غیر این باشد، در حکم بازی سیاسی است. صالحی تاکید کرد: در ارائه گزارش ها و عملکردها هر آن چه تاکنون گفته ام، جز راست نبوده هرچند شاید گاهی نتوان همه راست ها را بر زبان آورد.

صالحی با بیان این که اولویت نخست ما در موضوع فرودگاه، حل مشکلات راداری و برقراری منظم پروازهای آن است و نگاه سیاسی در این موضوع ندارم، افزود: حتی چنان چه به صلاحدید و نظر کارشناسان قرار بر ایجاد فرودگاه دوم باشد، فرودگاه کنونی تعطیل نمی شود تا زمانی که فرودگاه جدید در محدوده شهرستان بجنورد ایجاد و راه اندازی شود و اصلا قصد خروج یا جابجایی آن از مرکز استان مطرح نیست.

وی با اشاره به حضور خود در پرواز فلایت چک و مشاهده مشکلات راداری ناشی از مانع کوه که خلبان در این پرواز مطرح کرد، بیان داشت: اگر مشکلات راداری فرودگاه حل نشود، این فرودگاه برای توسعه مفید نخواهد بود لذا هم چنان پیگیر این مسئله هستیم و این هفته هم جلسه ای در تهران در این خصوص خواهیم داشت و تاکید داریم اگر دستگاه و تجهیزاتی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد، هزینه خرید و نصب آن را تامین می کنیم ولی شرکت ها باید تعهد بدهند که لغو پروازها را دیگر شاهد نباشیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: با توجه به سرمایه گذاری کلان انجام شده در فرودگاه، جابجایی آن به هیچ وجه در اولویت ما نیست و هم چنان پیگیر هستیم که مشکلات موجود به طریقی برطرف شود اما این هم یک سیاسی کاری دیگر است که ادعا می کنند قبل از ما هیچ پروازی در این فرودگاه لغو نمی شد در حالی که به طور مشخص دهم تیرماه ۹۵ که همراه وزیر کشور با هواپیمای اختصاصی برای معارفه به بجنورد آمدیم، پرواز عادی همان روز تهران به بجنورد به دلیل ابری بودن آسمان لغو شد. 

وی با اشاره به وجود فرودگاه جنب مجتمع آلومینا در جاجرم خاطرنشان کرد: معتقدم در کنار بجنورد به عنوان مرکز استان، دیگر شهرستان ها هم باید رشد کنند و اگر زمانی قرار بر فعال کردن فرودگاه دوم در استان باشد، جاجرم در اولویت خواهد بود چون زیرساخت لازم را دارد ولی باز هم تاکید دارم مرکز استان نسبت به دیگر شهرستان ها در اولویت نخست توسعه از هر لحاظ قرار دارد؛ همان طوری که در شهرستان ها هم مرکز شهرستان نسبت به مراکز بخش ها در اولویت اختصاص منابع و امکانات است.

استاندار هم چنین برای حمایت همه جانبه از مراسم مردمی ویژه سالروز تاسیس استان در نوزدهم مردادماه قول مساعد داد و این حرکت مردمی را ستود.

در این نشست، شماری از اعضای ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی به مرور رویدادهای منتج به ساخت فرودگاه و تشکیل استان پرداختند و آن را نتیجه انسجام، تدبیر و مشارکت مردمی خواندند. آنان هم چنین با قدردانی از تلاش های استاندار برای حل مشکلات فرودگاه و افزایش پروازهای آن، به طرح برخی دغدغه ها و ارائه پیشنهاد پرداختند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز