پیش بینی اعتبار ۷ میلیاردی برای ساخت خانه کبدی در سال ۹۷/ با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت میکنیم

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۰۲:۰۱
کد خبر: ۷۲۹۲۸۶
پیش بینی اعتبار ۷ میلیاردی برای ساخت خانه کبدی در سال ۹۷/ با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت میکنیم
پیش بینی اعتبار 7 میلیاردی برای ساخت خانه کبدی در سال 97/ با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت میکنیم

به گزارش برنا؛ ورزش کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می‌شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می‌شود.

کبدی یک بازی کم‌خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.

ورزش کبدی در استان خراسان شمالی از سال 85 شروع به کارکرده و 12 سال است که در رده‌های سنی مختلف پیگیری می‌شود، همچنین خراسان شمالی در سال 94 میزبان مسابقات کبدی قهرمانی کشور بوده که 18 تیم در آن شرکت داشته‌اند.

به گفته رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی، تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان فعال هستند و سه جلسه در هفته به تمرین می‌پردازند.

 

با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت میکنیم

ناصر جوانمرد که شش سال ریاست این هیئت را به عهده داشته است، گفت "تیم بانوان ما سال گذشته با کسب عنوان دوم لیگ یک به لیگ برتر کشور صعود کرده است. تیم آقایان ما هم در لیگ یک کشوری هستند و اگر تأمین مالی مناسب انجام شود هر دو تیم به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند "

هیئت کبدی خراسان شمالی برای مسابقات نوجوانان کشور نیز اعلام آمادگی کرده است و ورزشکاران دختر و پسر خود را به این مسابقات اعزام خواهد کرد.

در استان خراسان شمالی بیش از 120 خانم و 100 آقا به ورزشی کبدی می‌پردازند که بیشتر آنان در رده سنی نوجوانان و جوانان قرار دارند، همچنین هیئت کبدی در حال حاضر در سه شهرستان بجنورد، اسفراین و جاجرم فعال است.

جوانمرد مهم‌ترین علت عدم استقبال بالا از ورزش کبدی را نداشتن مکان تمرینی مشخص و دائمی دانست و گفت که " با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی 700 میلیون تومان در اعتبارات سال 97 برای این ساخت خانه کبدی دیده‌شده است و اگر خانه کبدی ساخته شود 90 درصد مشکلات ما حل خواهد شد ".

پیش‌تر کوروش بهادری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی جانمایی محل مناسب برای خانه کبدی در مجموعه تختی بجنورد را اعلام کرده بود

 

انتهای پیام./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز