۳,۷ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی شده است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۲:۴۳:۵۱
کد خبر: ۷۲۹۳۰۳
۳,۷ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی شده است
روستاییان استان خراسان شمالی طی چهارماهه امسال سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش برنا؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در حاشیه بازدیداز از مزارع پرداخت زکات روستای نوده چناران از توابع شهرستان بجنورد با اعلام اینکه روستاییان مؤمن و خدادوست این استان طی چهارماهه امسال سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: طی سال جاری زکات پرداختی روستاییان با اولویت رفع مشکلات نیازمندان و محرومان در بحث درمانی و معیشتی همان منطقه هزینه می‌شود.
اهرابی با اشاره به بارندگی‌های مناسب در اردیبهشت‌ماه سال جاری و درنتیجه رونق کشاورزی در این منطقه، افزود: با توجه به بارش رحمت‌های الهی انتظار می‌رود پرداخت زکات توسط کشاورزان و روستاییان طی امسال نسبت به سال‌ گذشته رشد خوبی داشته باشد.
وی در ادامه بابیان اینکه مردم مؤمن این استان طی سال گذشته هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات واجب پرداخت کردند، پیش‌بینی کرد این رقم امسال به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
دبیر شورای زکات خراسان شمالی همچنین یادآور شد: ۶۱ درصد از مبالغ زکات سال ۹۶ برای نیاز محرومان در سرفصل‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، تحصیلی و کمک‌معیشت هزینه شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رئیس شورای زکات خراسان شمالی نیز در این مراسم ضمن کمک به کشاورزان در برداشت گندم، به برکات فردی و اجتماعی پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: دعای خیر افرادی که از منافع زکات برخوردار می‌شوند، همواره بدرقه راه کشاورزان عزیز است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: پرداخت زکات، حرص و بخل را از بین می‌برد و به مال برکت می‌بخشد.

 

انتهای پیام./

نظر شما