استاندار:

دختران خراسان شمالی در مجامع مشورتی استان حضور فعال خواهند داشت

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۸:۲۰:۱۸
کد خبر: ۷۲۹۵۷۹
دختران خراسان شمالی در مجامع مشورتی استان حضور فعال خواهند داشت
استاندار خراسان شمالی در نشستی صمیمی با جمعی از دختران موفق استان در عرصه های مختلف ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، آغاز هفته کرامت و روز دختران، از حضور فعال دختران در مجمع های مشورتی مانند مجمع مشورتی بانوان و مجمع مشورتی جوانان خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: هدف از تشکیل این مجمع ها بیان پیشنهادهای مشورتی در حوزه های مختلف است بنابراین برای این که ما مسئولان بدانیم برای دستیابی به آینده بهتر جامعه جوانان به ویژه دختران چه کارهایی باید انجام دهیم، با حضور در این مجمع ها پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
وی با بیان این که خراسان شمالی در بسیاری از موارد به عنوان استان پایلوت و نمونه کشوری مطرح است، تصریح کرد: بنا به پیشنهاد وزیر کشور مقرر شد خراسان شمالی در برنامه ریزی دو ساله به استان عاری از اعتیاد تبدیل شود که دختران ما می توانند نقش موثری در فرهنگسازی و تحقق این هدف داشته باشند.
وی مطرح کرد: در مباحث مرتبط با اشتغال و بهبود فضای کسب و کار نیز جوانان و بانوان ما می توانند با بهره مندی از تسهیلات فراوان ارزان قیمت موجود، حضوری موثر داشته باشند و یادآور می شوم خراسان شمالی سال گذشته جایگاه چهارم کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داد و هدف گذاری استان رساندن این نرخ به زیر 5 درصد تا پایان دولت تدبیر و امید یعنی سال 1400 است اما با تمامی این موارد ما باید به دنبال افزایش درآمد سرانه مردم باشیم.
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم دختران ما به عنوان پشتوانه جامعه دارای استقلال فکر، رأی و مسئولیت هستند و زنان و مردان باید در کنار هم برای آینده ای آباد و مفید گام بردارند و تاکید دارم باید جایگاه بانوان در اسلام، آن چنان که شایسته است، معرفی شود.
استاندار افزود: ایرانیان تنها قومی هستند که از ابتدای تاریخ موحد بوده اند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها دوران های کفر، شرک و بت پرستی وجود داشته اما ما ایرانیان همواره با مباحث دینی روابط متقابل داشته و امروز فرهنگ مان ایرانی اسلامی و یا اسلامی ایرانی است یعنی هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد.
صالحی در نهایت خطاب به دختران حاضر در جمع گفت: شما آینده سازان این مرز و بوم هستید بنابراین باید در شناخت و حفظ جایگاه و هویت ایرانی اسلامی خود تلاش کنید.
بر اساس این گزارش در این نشست صمیمی، جمعی از دختران موفق و نخبه استان در زمینه های حفظ و قرائت قرآن کریم، المپیاد های علمی دانش آموزی و دانشجویی، موسیقی، هنر، تئاتر، نویسندگی، ورزش حضور داشتند و مهم ترین عملکردهای خود را بیان کردند.

 ** در حاشیه:
دختر خردسال بجنوردی، نقاشی خود با موضوع دختر ایرانی را به استاندار تقدیم کرد. مهدیه حسنی دانش آموز پایه اول ابتدایی خطاب به مهندس صالحی گفت: نور موجود در نقاشی من نور خداست و من با این نقاشی می خواهم نشان دهم که خداوند دختران را دوست دارد.
اقدام جالب یک دختر نوجوان مبنی بر بایگانی فعالیت های دکتر حسن روحانی سکاندار دولت تدبیر و امید به شکل تصویری هم جالب توجه بود. صفا هدایتی دانش آموز دختر پایه دوازدهم بجنوردی در اقدامی ابتکاری تمامی فعالیت ها و اقدامات دکتر روحانی اعم از برگزاری جلسات هیئت دولت، سفرهای استانی، بازدیدها، دیدار با سفیران ، سفر به دیگر کشورها، دیدارهای عیدانه و ... را از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز به شکل تصویری همراه با ذکر تاریخ در قالب پاورپوینت بایگانی کرده است که  مهندس صالحیاین اقدام را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: قطعا این کار برای شخص دکتر روحانی نیز جالب خواهد بود و سعی می کنیم این پاورپوینت را در فرصت مناسب به دفتر رئیس جمهوری ارسال کنیم.

 

انتهای پیام./

نظر شما