سرپرست معاونت سیاسی استانداری:

فهم مشترک لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۹:۵۰:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۴۹۸
فهم مشترک لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در نشست کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان گفت: رسیدن به فهم مشترک اجتماعی و پرهیز از موازی کاری لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش برنا؛ محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی مسائل اجتماعی، انجسام و یکپارچگی در برنامه ریزی و اجرای آن از سوی تمامی دستگاه های اجرایی استان باید مورد تاکید باشد و از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود.
وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد هماهنگی و تسریع در اجرای مصوبات است بنابراین حضور اعضا و ارائه طرح های مختلف تنها مدنظر نیست بلکه ما به دنبال اثرگذاری فعالیت های خود در جامعه هستیم و بار دیگر تاکید می کنم تمام دستگاه های اجرایی به اجرای مصوبات کارگروه اهتمام لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: مباحث فرهنگی و اجتماعی بسیار متنوع و برنامه ریزی برای آن بر اساس سیاست های بالادستی کشور و تاکید بر بومی سازی است و یادآور می شوم برای تبیین بهتر موضوعات، اطلاع رسانی گسترده و ایجاد فضاسازی مناسب، از ظرفیت صدا و سیمای استان باید به درستی بهره مند شد.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام آسیب های اجتماعی استان باید برای کاهش این آسیب ها برنامه ریزی همراه با حدول زمان بندی داشته باشیم و از سازمان های مردم نهاد به عنوان یک فرصت مناسب بهره مند شویم.
ثمینی با توجه به ارائه طرحی مبنی بر جمع آوری افسانه های عامیانه استان با گویش های محلی، تصریح کرد: هر طرحی که منجر به غنای فرهنگ استان و همچنین انتقال سنت ها و آیین های گذشته به نسل جوان امروز و آینده می شود، مورد تاکید و تایید ما خواهد بود چرا که امروز با موضوع نفوذ فرهنگ بیگانه روبرو هستیم و بازآفرینی فرهنگ اصیل خود امری ضروری است.
وی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت ا... میرزا حسن موسوی بجنورد در پاییز امسال خبر داد و افزود: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر استان مقدمات برگزاری همایش نکوداشت این عالم فرزانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است و با توجه به ملی بودن این مراسم تمامی دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.
ارائه طرح همایش دوتارنوازان خراسان شمالی از سوی حوزه هنری استان از دیگر دستورکارهای این نشست بود که ثمینی در این خصوص تاکید کرد: دوتارنوازی یکی از فرهنگ های خراسان شمالی در بخش هنر و موسیقی است که باید به درستی به نسل های آینده منتقل شود و تاکید دارم با ورود سبک های جدید موسیقی با هدف تقویت، اصالت موسیقی سنتی استان از بین نرود.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز