استاندار خراسان شمالی:

تکمیل واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تأمین اعتبار می شود

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۸:۴۱:۰۹
کد خبر: ۷۳۱۷۹۴
تکمیل واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تأمین اعتبار می شود
استاندار خراسان شمالی از تمهیدات استان برای تأمین منابع مالی موردنیاز تکمیل واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با استفاده از اعتبارات وزارت نیرو و تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی در دیدار مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: در گفت و گو با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، برای اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار تکمیل نیروگاه شیروان قول مساعد وزارتخانه کسب شد؛ ضمن این که می توان از منابع تسهیلاتی خوب استان هم برای تزریق منابع به پیمانکار و تکمیل و بهره برداری سریع تر این واحدها بهره جست.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان شمالی حدود 1100 مگاوات تولید برق دارد که بیش از 3 برابر نیاز مصرفی این استان است و مردم از وزارت نیرو انتظار دارند تسهیلاتی برای این استان درنظر گرفته شود. 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی هم در این نشست با اشاره به نیاز کشور به توسعه نیروگاه های برق، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را از مهم ترین پروژه های این شرکت خواند و بر ضرورت تکمیل سریع تر واحدهای باقیمانده آن تأکید کرد.
محسن طرزطلب با اشاره به هزینه کرد حدود 2 هزار میلیارد تومان برای واحدهای 2 و 3 این نیروگاه، تکمیل و بهره برداری از آن ها را نیازمند تأمین نقدینگی 200 میلیارد تومانی و همت و مدیریت جهادی و کار شبانه روزی خواند و مساعدت مدیریت عالی استان برای تأمین این منابع را خواستار شد.
واحد یک نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان پیش از این به مدار تولید برق سراسری وارد شده و واحدهای 2  و 3 آن نیز که در مجموع توان تولید 300 مگاوات برق دارند، از پیشرفت فیزیکی مناسببی برخوردار است.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز