هجوم بی رویه مردم به سیستم سرمایشی

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۳۲۰۱۰
هجوم بی رویه مردم به سیستم سرمایشی
مدیرعامل توزیع نیروی برق خراسان شمالی با تاکید بر افزایش مصرف برق، به هجوم همواره مردم به استفاده از سیستم ها و تجهیزات سرمایشی اشاره کرد

به گزارش برنا؛ علیرضا صبوری درنشست خبری،در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: پیک مصرف برق استان در سال 96 افزایش نداشته اما شاهد رشد 6.3 انرژی در این سال بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که حفظ پیک بار به‌دلیل محدود بودن ظرفیت تولید حیاتی است افزود: در سال 97 میانگین پیک مصرف برق استان 14 درصد رشد داشته و این در حالی است که میانگین پیک مصرف کشور در همین مدت بین 3 تا 3.2 درصد رشد داشته که این رشد مصرف برق در استان در سنوات اخیر کم‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: در سال 96 پیک مصرف برق کشور 55 هزار و 500 مگاوات بوده است که 9500 مگاوات آن از نیروگاه‌های آبی تامین می‌شد اما در سال 97 با توجه به کاهش نزولات آسمانی و عدم ذخیره سازی آب در پشت سدها این میزان به 3500 مگاوات کاهش یافت.

 وی در مجموعه شرکت توزیع برق استان در تلاش است با اقداماتی در راستای ترویج بهینه مصرف و مدیریت اضطراری بار خلاء کمبود برق را جبران کند خاطرنشان کرد: بالانس مصرف برق با تولید برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اگر مصرف از تولید بیشتر شود کشور دچار خاموشی سراسری خواهدشد لذا برای برخورداری تمام مردم استان از نعمت برق باید رنج‌های محدودی را تحمل کنیم. همچنین میانگین مصرف پیک برق کشور در سال 97، 57 هزار و 91 مگاوات بوده که این میزان در خراسان‌شمالی 270 مگاوات است.

صبوری افزود: جدول زمانبندی خاموشی برق تا 15 مرداد در استان ادامه خواهد داشت اما امید است با کاهش نسبی پیک مصرف برق بعد از 15 مرداد دیگر شاهد خاموش برق نباشیم اما احتمال دارد که تا پایان مرداد ماه این روال ادامه داشته باشد.

وی ازطلب 300 میلیارد ریالی این مجموعه از مشترکین برق استان خبر داد و اذعان داشت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تا به امروز 300 میلیارد ریال از مشترکین صنعتی، دستگاه‌های اجرایی، مشترکین تجاری و خانگی طلب دارد.

وی یاداورشد: اکنون 84.2 درصد از مشترکان این شرکت را مصرف خانگی به خود اختصاص داده است که 36 درصد از برق تولیدی را استفاده می کنند وسهم مصرف بخش صنعتی که نیم درصد از مشترکان را به خود اختصاص داده، 27 درصد است.

صبوری گفت: 3.5 درصد از مشترکان این شرکت مربوط به تعرفه های عمومی و دستگاه های اجرایی است که 9 درصد از برق را مصرف می کنند و یک درصد از مشترکان مربوط به کشاورزان است که 27 درصد از برق را استفاده می کنند.

 

انتهای پیام./

 

خبرنگار: منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز