استقبال مردم از برنامه استان خراسان شمالی در جشنواره چهارسوق

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۸:۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۳۲۳۰۱
استقبال مردم از برنامه استان خراسان شمالی در جشنواره چهارسوق
این روزها جشنواره چهارسوق با محوریت معرفی استان‌های مختلف باهدف جذب گردشگر در برج میلاد در حال برگزاری است و شب گذشته خراسان شمالی به اجرای برنامه‌های خودپرداخت

به گزارش برنا؛ جشنواره شب‌های فرهنگی استان‌های مختلف با عنوان «جشنواره چهارسوق» از 21 تیرماه در برج میلاد تهران آغازشده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد که در هر شب فرهنگ، آداب‌ورسوم، سوغات و صنایع‌دستی یک استان به نمایش گذاشته می‌شود.

این جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی بافرهنگ اقوام ایرانی و تکریم و ستایش آن‌ها فراهم کرده است و هر استان تلاش می‌کند تا با نشان دادن جاذبه‌های خود گردشگران بیشتری را به خود جذب کند

در حاشیه اجرای استان خراسان شمالی در شب گذشته علی قربانی نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در حاشیه این جشنواره به رادیو فرهنگ گفت "استقبال گرمی از برنامه‌های فرهنگی خراسان شمالی شد و فرهنگ دوستان و هم استانی‌های مقیم تهران زیادی در این برنامه حضور داشتند، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های ایران در خراسان شمالی است و برنامه‌های شاد و متنوعی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده‌شده است ".

علی قربانی از طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارت خبر داده و ادامه داد " این طرح که بیش از 120 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده بودند با یک‌فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ".

قربانی ایران را در بین 10 کشور اول دنیا در امر میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری می‌داند

او با اشاره به این نکته که سند توسعه خراسان شمالی بر اساس گردشگری است گفت "از مردم استان تقاضا داریم که بیش از گذشته فرهنگ خراسان شمالی را به مردم کشور و حتی گردشگران خارجی شناسانده و همان روحیه مهمان‌نوازی خودشان را مثل گذشته حفظ کنند "

قربانی علت نام گذاری به‌عنوان گنجینه فرهنگ‌ها را حضور اقوام مختلف کرد، ترک، ترکمن، بلوچ، عرب و ... در استان و بیش از 100 سال زندگی در صلح و صفا و آرامش در کنار یکدیگر عنوان کرد

شب فرهنگی خراسان شمالی با برپایی سیاه‌چادر، عرضه انواع غذاها و دم‌نوش‌های محلی، موسیقی بخشی‌ها و... برای معرفی فرهنگ و آداب مردم استان برگزار شد.

 

انتهای پیام./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز