حوزه حمل و نقل مانند جریان خون در جامعه است

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۳۶۳
حوزه حمل و نقل مانند جریان خون در جامعه است
در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان با استاتدار خراسان شمالی، دکتر محمدرضا خباز گفت: اگر بخواهم نقش حمل و نقل در جامعه را به طور ملموس بیان کنم، باید بگویم این حوزه مانند جریان خون در جامعه است که نبود یا ضعف آن جامعه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا خباز در این دیدار اظهار داشت: با تمام توان خود برای توسعه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی استان تلاش خواهم کرد و برای بهبود شرایط در این حوزه حمایت خود را اعلام می کنم.
وی افزود: هنگامی که هیئت دولت به حضور بنده در خراسان شمالی رای مثبت داد، اعلام کردم این رای شما تعهدآور است و باید حمایت خود برای ارتقای شاخص های توسعه ای استان را داشته باشید.
وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک با وزیر راه و شهرسازی ملاقات خواهم داشت و در این دیدار بحث جاده های استان را پیگیری می کنم بنابراین از اعضای شورای حمل و نقل استان می خواهم نظرات کارشناسی خود برای پیگیری از مرکز را به بنده مکتوب اعلام کنند چرا که بهترین حرف ها و اثرها باید از زبان کارشناسی بیان شود.
دکتر خباز افزود: باید موقعیت ها را بشناسیم و برای جذب اعتبارات ملی اهتمام داشته باشیم چرا که تنها ۳۰ درصد اعتبارات در دست استان ها و مابقی در اختیار وزارتخانه هاست که باید با پیگیری به دنبال جذب بیشتر اعتبارات برای استان باشیم.
وی اشاره داشت: خراسان شمالی در بخش گردشگری قابلیت بسیار بالایی دارد که توسعه حمل و نقل به تقویت این حوزه نیز کمک خواهد کرد و بنده اعتقاد دارم راه، اولین قدم توسعه و در ادامه راه آهن، فرودگاه و انرژی پاک شرایط ایجاد و ثبات توسعه را فراهم می کنند.
دکتر خباز تاکید کرد: باید موقعیت های مختلف حمل و نقل در استان را فراهم کنیم و به مردم حق انتخاب دهیم و همچنین یادآور می شوم فرودگاه بجنورد افزون بر بیست سال تجربه پرواز موفق دارد بنابراین صحبت های بی اساس برخی افراد با هدف زیر سوال بردن زحمات و خدمات گذشتگان قابل قبول نیست.
براساس این گزارش در ابتدای جلسه علی اصغر بدیعی مقدم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ارائه گزارش پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد و ۱۷۱ کیلومتر بزرگراه مورد بهره برداری قرار گرفته و ۷۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان باقی مانده است.
وی افزود: برقراری ارتباط در مسیر بجنورد، سنخواست، جاجرم و میامی با هدف کوتاه شدن مسیر ارتباطی خراسان شمالی با تهران در دستور کار است که بخش بجنورد به سنخواست به دلیل تخصیص اعتبارات کم ملی پیشرفت فیزیکی کندی دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم استان بحث نگهداری جاده ها با هدف ارتقای امنیت و کاهش تصادفات جاده ای است که از مقام عالی دولت در استان خواستار پیگیری این موضوع و اخذ اعتبارات بیشتر هستیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز