خراسان شمالی استعداد بالایی در وزنه برداری دارد/وزنه برداری ایران قدرتمندترین وزنه برداری دنیا است

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۵:۵۰:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۹۹۷
خراسان شمالی استعداد بالایی در وزنه برداری دارد/وزنه برداری ایران قدرتمندترین وزنه برداری دنیا است
رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری کشور گفت:خراسان شمالی استعدادهای خوبی در وزنه برداری دارد و در آینده ای نه چندان دور شاهد قهرمانانی از این استان خواهیم بود.

به گزارش برنا؛ امید رضاییانی در سومین روز برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی وزنه برداری نونهالان و نوجوانان کشور به میزبانی بجنورد گفت:با توجه به بضاعت خراسان شمالی به لحاظ سخت افزاری و فضای موجود، اردو با بهترین امکانات در حال برگزاری است که از مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات وزنه برداری استان تشکر میکنیم و امیدواریم چنین اردوهایی در خراسان شمالی همیشگی باشد.

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی نونهالان و نوجوانان در وزنه برداری مهمترین هدف برگزاری این اردو است، افزود:با توجه به پتانسیل های موجود برای برگزاری  اردوی انتخابی تیم ملی وزنه برداری نونهالان و نوجوانان، کشور به پنج منطقه تقسیم بندی شده و بر اساس استعداد و تیپ بدنی، استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، یزد، سمنان، گلستان و سیستان و بلوچستان در یک منطقه قرار گرفتند.

رضاییانی با بیان اینکه برگزاری این اردو نوید خوبی برای وزنه برداری است، تصریح کرد:با وجود پیشینه خوب، متاسفانه چراغ وزنه برداری در شرق کشور کم نور شده بود که با کمک و همیاری کمتر از یک سال آینده و با ارتقای سطح کمی و کیفی، استعدادهای شناسایی شده نونهالان و نوجولانان بالفعل تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد:فدراسیون وزنه برداری کشور برای نونهالان و نوجوانان برنامه های خوبی در نظر گرفته که اجرای طرح نخبه پروری و استعدادیابی متولدین سالهای٨١تا٨٨ یکی از این برنامه ها است.

رضاییانی با اشاره به موقعیت و پتانسیل خراسان شمالی گفت:وجود اقوام مختلف در این استان نقطه قوت و قدرت خوبی است که می تواند زمینه قهرمانی بیشتر را فراهم کند.

وی افزود:طرح نخبه پروری و استعدادیابی نونهالان و نوجوانان در سه مرحله انجام خواهد شد که استقبال از مرحله اول این طرح با حضور استانهای یاد شده در خراسان شمالی بسیار خوب بوده به طوریکه هم اکنون بالغ بر ٧٠نفر در حال فراگیری آموزش های علمی و عملی توسط اساتید مجرب کشوری هستند.

رضاییانی اضافه کرد:وزنه برداری ایران قدرتمندترین وزنه برداری در دنیا است و از لحاظ علمی و عملی جایگاه بالایی دارد به طوریکه مربیانی از کشور برای آموزش وزنه برداری به سایر کشورها اعزام می شوند.

گفتنی است؛ نخستین اردوی انتخابی تیم ملی وزنه برداری نونهالان و نوجوانان کشور در راستای طرح نخبه پروری و استعدادیابی در استادیوم تختی بجنورد از ١٨ مرداد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.


انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز