معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی:

اختصاص شناسه ملی به سمن‌های جوانان یک گام اساسی روبه‌جلو است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۹:۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۱۳۵۶
اختصاص شناسه ملی به سمن‌های جوانان یک گام اساسی روبه‌جلو است
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، اختصاص شناسه ملی به سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را گامی اساسی و روبه‌جلو در راستای به رسمیت شناختن این سمن‌ها دانست

به گزارش برنا؛ امان‌الله فیروزه، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تفاهم‌نامه اخیر وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان برای اختصاص شناسه ملی به سمن‌های جوانان را گامی اساسی و روبه‌جلو توصیف کرد و گفت که " در این تفاهم‌نامه موضوع اختصاص شناسه ملی و به رسمیت شناختن سمن‌های جوانان اشاره‌شده که بسیار خوشحال‌کننده است.

با امضای این تفاهم‌نامه، ثبت شخصیت حقوقی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان سریع‌تر انجام خواهد شد و راه برای فعالیت بهتر و بیشتر جوانان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت نهاد‌مند آن‌ها هموارتر می‌شود ".

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز گذشته با اعلام این خبر گفته "در این تفاهم‌نامه موضوع توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) و تسهیل در صدور مجوز و به رسمیت شناختن فعالیت‌های سمن‌های جوان تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و ازاین‌پس شاهد اتفاقات بهتری در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور و استقبال جوانان از این سمن‌ها شاهد خواهیم بود ".

فیروزه در گفتگو با خبرنگار برنا ادامه داد " این موضوع می‌تواند روند فعالیت‌های سمن‌های جوانان بر اساس محوریت‌های اساس‌نامه و مجوزهای صادرشده دارند را سرعت ببخشد که موضوع خوشحال‌کننده‌ای برای 41 سمن ثبت‌شده در خراسان شمالی است.

این گام مثبت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حمایت از جوانان عزیز آینده‌ای بسیار روشن و گامی مثبت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی برداریم ".

صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد برای جوانان ۱۵ ـ ۲۹ سال از سال ۱۳۸۰ به خاطر سوءتفاهم‌هایی مختل شده بود به همین دلیل ثبت حقوقی این سازمان‌ها از طریق سازمان ثبت با اختلال مواجه شده بود و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد شخصیت حقوقی نداشتند و فعالیت‌های حقوقی این سازمان‌ها با مشکل مواجهه شده بود.

ثبت شخصیت حقوقی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان موجب آغاز برون‌سپاری‌ برخی فعالیت‌های دولت شده و به‌این‌ترتیب این سازمان‌ها می‌توانند وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند. فعالیت‌های حقوقی سمن‌ها نیز از طریق دریافت کد شناسه ملی تسهیل می‌شود.

 

 

انتهای پیام./

خبرنگار علیرضا شادکام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز