موفقیت در مبارزه با مواد مخدر منوط به مشارکت مردمی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۲:۳۰:۳۴
کد خبر: ۷۴۱۵۵۹
موفقیت در مبارزه با مواد مخدر منوط به مشارکت مردمی است
استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، عزم جدی تر مدیران دستگاه های اجرایی برای حل معضل اعتیاد با تاکید بر مشارکت مردمی را خواستار شد و گفت: در راستای سفر اخیر وزیر کشور به استان و پیشنهاد تبدیل خراسان شمالی به استانی عاری از اعتیاد، مدیران عزم خود را جزم کنند تا در مسیر تحقق توصیه های وزیر کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد رضا خباز در این نشست اظهار داشت:بر مبنای توصیه های وزیر کشور، خراسان شمالی باید در مدت 2 سال بتواند در مسیر استان عاری از اعتیاد حرکت کند که این موضوع، هم سهل و هم سخت است.

وی ادامه داد: سهل بودن آن از این باب است که افراد علاقه مند به حوزه مبارزه با مواد مخدر می توانند با جدیت قدم بردارند بدون آن که در گام نخست جویای جذب اعتبارات شوند.

دکتر خباز تصریح کرد:برای مبارزه با مواد مخدر باید محله به محله، قدم به قدم و با تکیه بر مشارکت مردمی و شورای محلی و آنالیز کردن تمامی مباحث پیش رفت و در گام های بعدی این افراد معتادی که نیاز به اشتغال داشتند، به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شوند تا بتوانند آموزش های لازم را در جهت فراگیری شغل بیاموزند.

وی با بیان این که اقدامات خوبی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محله های آسیب زای استان انجام شده، افزود: حل معضل اعتیاد به یکباره امکانپذیر نیست و باید این مسئله مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با همکاری دستگاه های اجرایی متولی و با مشارکت مردم حل کنیم.

دکتر خباز بر اهمیت پیشگیری تاکید کرد و گفت:نقش خانواده، معلمان مدارس و مدیران در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم است بنابراین تمام مدیران باید برای مبارزه با اعتیاد تلاش و جدیت داشته باشند زیرا در غیر این حالت این مسئله می تواند انواع آسیب های اجتماعی دیگری را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند اگر فقط به انجام کارهای روزمره خود مشغول باشند، نمی توانند اعتیاد را ریشه کن کنند و باید در مقابل عدل الهی پاسخگو باشند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: از تمامی سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر حمایت می کنیم و باید در این خصوص از تمام توان و امکانات خود حداکثر استفاده را برد.

ارائه گزارش عملکرد کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ارائه گزارش سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ارائه گزارش مصوبات سفر وزیر کشور و اعتبارات و تفاهم نامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر در سالجاری از اهم دستور کارهای این نشست بود.

 

انتهای پیام./

نظر شما