راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای جذب سرمایه گذاران الزامی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۲:۳۲:۲۶
کد خبر: ۷۴۱۵۶۰
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای جذب سرمایه گذاران الزامی است
استاندار خراسان شمالی در چهارمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای جذب سرمایه گذاران الزامی است بنابراین باید شرایط لازم حضور سرمایه گذاران تسهیل شود.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد رضا خباز در این نشست اظهار داشت: اداره کل گمرک و شرکت شهرک های صنعتی استان تمام اهتمام خود را برای افتتاح و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد داشته باشند.

وی افزود: امروز که دشمنان خارجی و جو فروشان گندم نمای داخلی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت با سیاه نمایی هستند، باید تلاش کنیم با راه اندازی پروژه هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی که آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، عملکرد دولت را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی ادامه داد: تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف چگونگی تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در سال جاری طی نشستی با حضور شرکت شهرک صعنتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر کل امور اقتصادی استانداری اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی استان، تصریح کرد: میزان اشغال شهرک ها و نواحی صنعتی توسط تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای ما مهم است بنابراین در نواحی که تاکنون سرمایه گذار حضور نیافته است، با دو راهکار اجرای شهرک گلخانه ای با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و یا واگذاری به بخش خصوصی، تعیین تکلیف و از حالت رکود خارج شوند و برای تکمیل زیر ساخت دیگر شهرک ها و نواحی صنعتی نیز باید اولویت بندی شود.

دکتر خباز با اشاره به مصوبه جلسه پیشین کارگروه مبنی بر ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق شهرستان فاروج، مطرح کرد: اهالی این منطقه می توانند شرکت و یا تعاونی تشکیل دهند تا زمین مورد نظر به آنان واگذار شود و طی نشستی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی، فرماندار فاروج و مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری جوانب کار برای تحقق این موضوع را بررسی کنند.

دکتر خباز ادامه داد: بحث تداخل پلاک شهر صنعتی بیدک و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با توجه به اعلام آمادگی اداره کل ثبت اسناد استان هر چه سریع تر حل شود چرا که این کار موجب تسریع در روند حل مشکلات سرمایه گذاران این منلطق خواهد شد.

 


انتهای پیام./

نظر شما