استاندار خراسان شمالی:

واحدهای تولیدی تمدید شده تعیین تکلیف شوند

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۲۲۳۸
واحدهای تولیدی تمدید شده تعیین تکلیف شوند
استاندار خراسان شمالی در کارگروه تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید استان خطاب به تمامی بانک های عامل تاکید کرد: واحدهای تولیدی تمدید شده توسط بانک ها باید هر چه سریع تر از طریق سه راهکار احاله، اجاره به شرط تملیک و یا آگهی مزایده تعیین تکلیف شوند.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد رضا خباز در این نشست اظهار داشت: سه واحد تولیدی تمدید شده از سوی بانک های عامل در استان وجود دارد که پایین بودن این تعداد نشان دهنده مشارکت بانک ها، دستگاه های اجرایی متولی و تولید کنندگان است.
دکتر خباز افزود: بنده به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران بسیار امیدوار هستم و برای عملکرد بهتر این کارگروه دو پیشنهاد دارم. نخست این که دبیرخانه از قبل گزارشی از واحدهای تولیدی مورد بررسی در کارگروه برای اعضا به منظور آگاهی از مشکلات ارسال کند و همچنین پیش نشستی را با حضور متقاضی و کارشناسان بانکی و دستگاه اجرایی متولی برای بررسی مشکل داشته باشند تا در جلسه اصلی کارگروه تصمیمات اتخاذ شده ذکر و روند پیگیری آن گزارش شود.
وی ادامه داد: تشکیل گروه بازرسی از دیگر پیشنهادهای بنده است تا این گروه تک به تک برای ارزیابی وضعیت واحد تولیدی و روند پایبندی به تعهدات خود در زمان دریافت تسهیلات در این واحدها حضور یابند و گزارش کار بدهند؛ بنده اعتقاد دارم با این روش می توانیم عملکرد بانک های عامل را نیز مقایسه کنیم.
دکتر خباز همچنین خطاب به دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی و رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان دستور داد: برای پرداخت تسهیلات به صنعتگران سهمیه بانک های عامل مشخص است لذا این فهرست تهیه شود و ما متناسب با آن دو برابر سهمیه به هر بانک پرونده تحویل می دهیم تا روند بررسی و پرداخت تسهیلات تسریع یابد.
 نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آنانی که امروز شروع جنگ اقتصادی را قبول دارند، باید بدانند که افسران این جنگ بخش خصوصی و تولید کنندگان هستند و تعطیلی یک واحد تولیدی در واقع افزایش مشکلات اقتصادی و به ویژه برای دولت و در ادامه بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی است.
دکتر خباز با اشاره به کشف کالاهای احتکار شده در چند روز اخیر صریحا دستور داد: کالاهای کشف شده برای ایجاد ثبات و آرامش هر چه سریع تر وارد بازار شوند تا علاوه بر فراوانی محصولات در بازار شاهد کاهش قیمت کالاها باشیم.
وی افزود: برای کشف انبارهای غیر مجاز کالا از مردم کمک بگیرید و در صورت نیاز حق الکشف پیش بینی کنید؛ بنده اعتقاد دارم با کمک مردم می توانیم مشکلات را حل کنیم.
دکتر خباز ادامه داد: ما مسلمان هستیم و خون هزاران شهید را پشت سر داریم اما امروز شاهد زیر پا گذاشتن وجدان از سوی برخی منفعت طلبان هستیم که در شرایط بد اقتصادی کالای مورد نیاز مردم را برای دریافت پول بیشتر احتکار می کنند و بنده سکوت را جایز نمی دانم. 

 

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز