۷۴ پروژه گازرسانی در استان افتتاح می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۵:۴۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۳۴۹۹
۷۴ پروژه گازرسانی در استان افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: بهره برداری از 74 پروژه گازرسانی با 385 میلیارد ریال اعتبار در استان بزودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسن رضا میربلوکی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران  با اشاره به وضعیت شرکت گاز استان اظهار داشت: خراسان شمالی بیش از 7 هزار کیلومتر شبکه گاز، 160 هزار انشعاب و بیش از 288 هزار مشترک دارد.

مدیر عامل شرکت گازبا بیان اینکه تاکنون 370 روستا در استان از نعمت گاز برخوردار شده اند افزود: اکنون 670 روستا در خراسان شمالی با ضریب نفوذ گاز طبیعی 97 درصد از گاز طبیعی برخوردار هستند و پروژه گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار نیز در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.

وی در ارتباط با گازرسانی به روستاهای بالای 10 خانوار تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموع تعداد روستاهای بالای 10 خانوار در خراسان شمالی 24 روستا است، امیدواریم با برنامه‌ریزی و همکاری سازمان برنامه و بودجه اولین استانی در کشور باشیم که به عنوان روستای سبز شناخته شده که تمام شهرها و روستاهای آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی بیان داشت: گازرسانی به 55 روستا با اعتباری بیش از 32 میلیارد تومان، گازرسانی به سه شهرک صنعتی با اعتبار 440 میلیون تومان، بهره‌برداری از 14 واحد عمده و صنعتی با مجموع اعتبار 498 میلیون تومان و احداث دو ساختمان پست امداد با اعتبار 465 میلیون تومانی از جمله مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح شرکت گاز در هفته دولت است. همچنین گازرسانی به استراحتگاه امام رضا (ع) در ورودی شهر بجنورد از روستای دشت با اعتبار یک میلیون تومان تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

 میربلوکی در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی در سال گذشته رتبه نخست حوادث را به خود اختصاص داده است افزود: متاسفانه در سال 95، 9 نفر و در سال 96، 15 نفر در اثر گاز گرفتگی و انفجار جان خود را از دست دادند و همین امر سبب شده خراسان شمالی در بروز حوادث مربوط به گازگرفتگی و انفجار رتبه نخست کشوری را به دست بیاورد لذا از کلیه شهروندان و خانواده ها تقاضا داریم هشدارهای اداره گاز را جدی گرفته تا از بروز حوادث جلوگیری شود چرا که اکثر حوادث ما به جهت استفاده از بخاری در حمام و عدم استفاده از لوله بخاری استاندارد است.

وی یاداورشد: روستاهایی همانند ایزمان علیا، ناوه، قزلقان،یکه شاخ، کلاته ابریشم، قوری دره، کلاته بهار، گنبدلی، باغلق، بک پولاد، باران آباد، قره چای، یارچلی، شبلی، سوخلی ایلمان، کهنه جلگه، کاریز، یموق، شورسو، شاتوت، شناقی سفلی، سنجد، بیرک علیا، بهار علیا، امیرآباد، صادق آباد و دلقند از نعمت گاز بهرمند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گازگفت: بهره برداری از شبکه گازرسانی به شهرک صنعتی سیساب، عباس آباد، محمدزاده در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، گرمه در هفته دولت در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام./

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما