نماینده مردم پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی در آُستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی:

پیگیری مطالبات فرهنگی خراسان شمالی از وزیر فرهنگ و ارشاد در اولویت برنامه هاست

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۲:۴۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۶۷۳۴
پیگیری مطالبات فرهنگی خراسان شمالی از وزیر فرهنگ و ارشاد در اولویت برنامه هاست
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، در آُستانه میزبانی از جشنواره تئاتر رضوی گفت: خواست مردم خراسان شمالی از وزارت فرهنگ و ارشاد، توجه ویژه به تئاتر این استان است و در سفر قریب الوقوع سید عباس صالحی موارد مطرح شده پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی قربانی برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی را اتفاقی مبارک دانست که برای هشتمین سال متوالی بجنورد از این رویداد هنری میزبانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج آموزه های رضوی به هر روشی ضروری است، اظهار کرد: یکی از این ابزارها ، تئاتر رضوی است که به دست هنرمندان خوش ذوق کشورمان هرساله در بجنورد به روی صحنه به اجرا درآمده و مخاطبان را حال و هوایی معنوی می بخشد.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خود سفیر فرهنگی هر استان است که با نام آقا امام رضا(ع) گره خورده است، خاطرنشان کرد: گذشته این جشنواره نشان دادکه  مردم بجنورد نیز میزبان خوبی بوده اند و برگزاری همین جنس جشنواره ها، عامل ارتقای سطح کیفی و کمی تئاتر است.

وی گفت: برگزاری جشنواره ملی ، سبب تبادل فرهنگی و فکری میان هنرمندان کشور است و امیدواریم فعالان عرصه هنر در خراسان شمالی از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

قربانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها و زندگی پر از زیبایی و تلفیق هنر و ارزش در میان قوم های ساکن در این خطه از کشورمان است، تصریح کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود به این توانمندی هنری کم نظیر در کشور توجه ویژه ای داشته باشد.

وی گفت: در سفر وزیرفرهنگ وارشاداسلامی به خراسان شمالی مطالبات و دغدغه های فرهنگی مردم خراسان شمالی مطرح و به شکل جدی پیگیر آن برای حصول نتایج مثبت خواهم بود.

قربانی، خراسان شمالی را استانی شایسته به عنوان پایگاه تئاتر کشور خواند و افزود: یکی از انتظارات ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب این استان به عنوان پایلوت فرهنگی تئاتر و کتابخوانی است.

وی تاکیدکرد: موارد و نیازهای فرهنگی خراسان شمالی در عرصه تئاتر، مطبوعات، موسیقی، کتابخانه ها و غیره در سفر صالحی به این استان پیگیری می شود.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز