فعالیت ۳هزاررسانه مکتوب و ۱۰۰۰خبرگزاری و پایگاه خبری در کشور

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۵:۵۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۸۲۲۵
فعالیت ۳هزاررسانه مکتوب و ۱۰۰۰خبرگزاری و پایگاه خبری در کشور
وزیر فرهنگ‌وارشادگفت:حدود 3هزار رسانه مکتوب وهزار پایگاه خبری وخبرگزاری غیرمجوز ومجوز دار درکشور فعالیت میکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛

سید عباس صالحی درشورای اداری خراسان شمالی  تعداد مجوزهای رسانه‌ای را 9300 مجوز عنوان کرد و گفت: از این تعداد 7 هزار رسانه مکتوب است و حدود 4 هزار رسانه از این تعداد فعال هستند و همچنین 2300 خبرگزاری و پایگاه خبری دارای مجوز فعال داریم که از این تعداد هزار و 300 خبرگزاری و پایگاه خبری فعال هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌با بیان اینکه در تولید محصولات فرهنگی و هنری رتبه یک منطقه را داریم تصریح کرد: تولید سالانه 4500 فیلم و صدور فعالیت 9300 مجوز رسانه باعث شده که در منطقه با فاصله زیادی در رتبه نخست قرار بگیریم همچنین در حوزه موسیقی ایرانی در بخش‌های مقامی نوایی کلاسیک و معاصر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که یکی از مزیت‌های نسبی خراسان‌شمالی موسیقی مقامی آن است.

صالحی در بخش دیگری از مطالب خود به شاخص‌های توسعه در ‌چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: کسب رتبه هفتم امید به زندگی در جهان، رتبه 13 تولید غلات جهانی، رتبه 18 محصولات دائمی کشاورزی، رتبه دوم جهان در شاخص‌های توسعه انرژی، رتبه 17 جهانی در فناوری و اطلاعات، رتبه هجدهم جهانی در تولید ناخالص داخلی، رتبه 5 جهان در فارغ‌التحصیلان علوم محض از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است.

صالحی در ادامه با بیان اینکه رنگین کمان زیبایی از اقوام در خراسان شمالی وجود دارد که این استان را شاخص کرده است، و با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده هرچه تعداد اقوام در منطقه ای زیاد باشد توسعه آن منطقه شتاب بیشتری می تواند داشته باشد، افزود: اگر استان خراسان شمالی فاصله ای با شاخص های توسعه دارد می تواند با استفاده از وجه تمایز خود که حضور اقوام مختلف هستند شتاب بیشتری را در توسعه از آن خود کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: 20 میلیون زائری که از استان خراسان شمالی به مقصد مشهد مقدس عبور می کنند بهترین موقعیت برای کسب درآمد است که باید بسترسازی مناسب برای اقامت های طولانی این زائرین شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی هرچند دیر هنگام به سمت توسعه اجتماعی حرکت کرده است اما با ویژگی های مهمی که دارد می تواند در این مسیر راه میانبری داشته باشد و زودتر از حد معمول این مسیر را طی کند.

 

انتهای پیام./

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز