دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی:

خراسان شمالی حائز رتبه نخست کشور در بخش سرانه و مساحت کتابخانه ها شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۶:۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۴۸۵۴۰
خراسان شمالی حائز رتبه نخست کشور در بخش سرانه و مساحت کتابخانه ها شد
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شورای اداری خراسان شمالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی شهرستان بجنورد، خراسان شمالی حائز رتبه نخست کشور در بخش سرانه، مساحت و نسبت ها در حوزه کتابخانه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علیرضا پور مختار اظهار داشت:سند جامع کتابخانه های عمومی و افق 1404 جزو مهم ترین اسناد بالادستی این حوزه به شمار می رود که در این اسناد به تعداد کتابخانه ها، مساحت و جمعیت  کتابخوان ها اشاره شده است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر سرانه تعداد کتابخانه های شهری به ازای هر 25 هزار نفر 2.65 درصد گزارش شده که با پروژه هایی که امروز و به زودی افتتاح می شود، این نسبت به 3.31 درصد می رسد در حالی که براساس افق چشم انداز 1404 ، سرانه کتابخانه ها 2.8 درصد است که به معنای پیشی گرفتن در این حوزه تلقی می شود.

مختار پور از رشد 25 درصدی کتابخانه ها خبر داد و افزود: زیربنای کتابخانه ها هم 130درصد افزایش یافته است و تنها مسئله حاد این استان در روستاهاست چون تعدادی از روستاهای بالای 2500 خانوار (52 روستا) که باید از نعمت کتابخانه بهره مند شوند، تاکنون بی نصیب مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر خباز در زمان تصدی مسئولیت استانداری در استان سمنان منشا خدمات بسیار زیاد فرهنگی و اجتماعی بود و طرح های فرهنگی مهمی را در قالب کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش برنامه های فرهنگی در آن زمان به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد کردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و امیدوارم حضور ایشان در این استان هم موجب برکات و منشا خیر باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز