استاندار خراسان شمالی:

وجود حزب از نان شب برای جامعه مهم تر است/ حزب و پارلمان همزاد یکدیگرند

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۱:۴۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۸۸۳۱
وجود حزب از نان شب برای جامعه مهم تر است/ حزب و پارلمان همزاد یکدیگرند
استاندار خراسان شمالی در دیدار اعضای هیئت رئیسه خانه احزاب استان با بیان این که حزب و پارلمان درواقع همزاد یکدیگرند، تصریح کرد: معتقدم وجود حزب برای جامعه ما از نان شب مهم تر است، هرچند شاید بعضی ها از این جمله خوششان نیاید.

به گزارش برنا؛ محمدرضا خبار گفت: بدون وجود احزاب، تشکیل پارلمان هم امکان پذیر نیست هرچند در گذشته گاهی با احزاب بی تابلو و بدون مسئولیت، پارلمان در کشورمان تشکیل شده است. وی با تاکید بر این امر که وجود حزب را امری واجب، لازم و ضروری می دانم، خاطرنشان کرد: نخستین حزب بعد از دوم خرداد 76 را با همراهی 50 نماینده مجلس تشکیل دادیم و هنوز هم عضو حزب هستم.
وی تأکید کرد: حزبی بودن باید در جامعه مایه افتخار قلمداد شود چون به معنای احساس مسئولیت فرد در اداره کشورش است و مسیر توسعه سیاسی هم از مسیر احزاب می گذرد.
استاندار یادآور شد: در دولت های نهم و دهم بارها گفته شد با وجود بسیج و حوزه علمیه در کشور به وجود اجزاب نیازی نداریم که دنیا به این حرف خندید چون نشان می داد به کارکردهای متمایز این سه نهاد توجهی ندارند. وی ادامه داد: بسیج نهادی متعلق به همه آحاد جامعه است نه گروه و حزب خاصی و با این حرف درواقع آن ها بسیج مستضعفین را تنزل دادند که بیشترین ضربه به نظام است؛ هم چنین حوزویان هم به ترویج و پژوهش در امور دینی می پردازند درحالی که احزاب برای اداره کشور برنامه های خود را اعلام می کنند و در معرض رأی مردم می گذارند و به آموزش نیروها می پردازند.
دکتر خباز تصریح کرد: احزاب باید نیروهای خود را پرورش دهند تا زمانی که با رأی مردم قدرت را به دست گرفتند، بانک اطلاعاتی از نیروهای توانمند خود را در اختیار داشته باشند. وی ادامه داد: حزب ستیزی و حزب گریزی برخی مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در گذشته مانع از رشد احزاب در کشور شده است در حالی که همه جای دنیا این احزاب هستند که کشورها را اداره می کنند و اگر برنامه های وعده داده شده خود را محقق نکنند، مردم به احزاب دیگر روی می آورند و نظام آسیبی نمی بیند.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی گفت: جلب مشارکت مردم در انتخابات هم باید بر دوش احزاب باشد تا مجبور نشویم در هر انتخابات از شخصیت های مهم کشور هزینه کنیم.
دکتر خباز هم چنین فعالیت خانه احزاب را سبب ساز انسجام فعالان سیاسی خواند و از احزاب استان خواست چراغ خانه خود را روشن نگه دارند و درعین حال، حمایت خود را از گسترش برنامه های خانه احزاب و تقویت آن اعلام کرد.
ابتدای این دیدار، اعضای هیئت رئیسه خانه احزاب استان گزارشی از روند شکل گیری و برگزاری انتخابات آن ارائه کردند. لزوم تقویت کار تشکیلاتی و فعال تر شدن احزاب از همه طیف های سیاسی در استان، اهمیت کادرسازی و معرفی نخبگان به مردم و نهاد اجرایی، برگزاری جلسات و همایش های حزبی بیشتر در استان از دیگر نکات مورد اشاره آنان بود.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز