بهره مند شدن ۲۵ هزار خانوار از پنل خورشیدی

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۳:۲۷:۵۲
کد خبر: ۷۵۳۳۹۸
بهره مند شدن ۲۵ هزار خانوار از پنل خورشیدی
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تا کنون 25 هزار خانوار عشایری از پنل خورشیدی بهره مند شده اند که این رقم تا 2 سال آینده به 100 هزار خانوار افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، کرمعلی قندالی در نشست خبری درجمع خبرنگاران خراسان شمالی در خصوص واگذاری تسهیلات مصوبه‌ای که با هیئت دولت داشته اند گفت: عشایر می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای و با سود 4 درصد تا سقف 50 میلیون تومان وام بگیرند. مدت بازگشت این تسهیلات 5 سال است. در حوزه تامین اعتبارات راه و سوخت‌های فسیلی 40 میلیارد تومان توسط هیئت دولت برای کمک به این بخش‌ها مصوب شده که 27 میلیارد آن دریافت شده است.

وی با بیان اینکه عشایر کشور نگران نهاده‌های دامی نباشند٬ خاطرنشان کرد: از مهر تا اسفند ماه تغذیه دام‌های عشایر به اندازه کافی وجود دارد. در آینده نزدیک 90 دستگاه خودرو دارای تانکر وارد حوزه آبرسانی به عشایر کشور می‌شود و هدف اصلی حفظ کرامت عشایر است.

قندالی  از تهیه اطلس ایلراه ها خبر داد و اظهار داشت: 66 هزار کیلومتر از مسیر حرکت عشایر نقشه برداری شده و هر نوع تصرف و واگذاری باید متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن 120 دستگاه کمک دار نیز مجهز به تانکر 500 لیتری آب می شود.

وی سطح سواد در خانوارهای عشایری را در سال 66، 27 درصد عنوان کرد و گفت: در سال 87 سطح سواد این قشر به 63 درصد رسید که پیش بینی می شود اکنون به 74 درصد رسیده باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ذخیره‌سازی نهاده های دامی تا اسفند سال جاری خبر داد و گفت: عشایر نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: از مهر تا اسفند ماه تغذیه دام‌های عشایر به اندازه کافی وجود دارد. در آینده نزدیک 90 دستگاه خودرو دارای تانکر وارد حوزه آبرسانی به عشایر کشور می‌شود و هدف اصلی حفظ کرامت عشایر است.

وی جمعیت عشایری کشور رایک میلیون و۲۰۰هزارنفربا۲۱۳خانواراعلام کرد.

 

نظر شما