باید به سمت پویایی بازار رفت

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۴:۵۶:۱۱
کد خبر: ۷۵۴۳۱۶
باید به سمت پویایی بازار رفت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:در شرایط حال حاضر کشور باید به سمت پویایی و تقویت زیرساخت های اقتصادی با تاکید بر کار نظام مند در بازار رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید پورعیسی در همایش امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف مرکز استان اظهار داشت: مباحث و راهکارهای معروف و نهی از منکر را باید خود اصناف به ما دولتی ها ارائه دهند و اگر بتوانیم به این نقطه دست یابیم به معنای اعتقاد داشتن به بازار و اعتماد به نظارت ها و زیر ساخت هاست.
وی با بیان این که مشکل عمده کشورهای در حال توسعه متفاوت عمل کردن کارکردهای بازار است، ادامه داد:اگر کسی بر مبنای تفکرات خود وارد صنفی می شود، دولت موظف است پایداری و امنیت را برای آنان فراهم آورد اما در کشور ما شاهد رقابت در بازار نیستیم در حالی که باید همچون بازارهای بورس محلی بازار را اداره کرد.
پورعیسی تصریح کرد:در گام نخست باید ساختار بازارها را بشناسیم و سپس بر مبنای آن اعلام کنیم که آیا احتکاری انجام گرفته است یا نه؛ لذا نیازمند حمایت بخش خصوصی و اصناف برای آشنایی بیشتر این ساختارها هستیم.
وی افزود: متولیان، دولتی ها، اصناف و قوه قضاییه باید با فراهم آوردن بسترهای فعالیت بخش خصوصی وضعیت بازار و ساختارهای آن را ارتقاء دهند و در این مسیر اگر  در حوزه سرمایه گذاری و موجودی انبار اقدامات شاخص انجام ندهیم شاهد اختلال و احتکار در بازار خواهیم بود.
وی بیان کرد: مباحث اختلال در بازار همچون مسائل تربیتی خانواده است که اگر به درستی تربیت و مدیریت شود در بزرگسالی مشکلات زیادی را شاهد نخواهیم بود اما باید این نکته را هم بدانیم که موضوعاتی همچون تورم، گرانی و بیکاری منطقه ای نیست که بخواهیم منطقه ای هم ریشه کن کنیم.
پورعیسی اظهار داشت: وظیفه ما تقویت نظارت ها و ساختارهای موجود و سرمایه گذاری در انبارها و موجودی آن هاست و استاندارد های تولید ما هم نباید با کشورهای اروپایی مقایسه شود بلکه باید با استانداردهای خود استان به پیش برویم چون هدف اصلی ما باید ایجاد اشتغال باشد.
وی ادامه داد: نباید برای واحدهای تولیدی که با هدف ایجاد اشتغال راه اندازی می شوند سنگ اندازی کرد چون به حمایت های بخش خصوصی برای عبور از شرایط نیاز مبرم داریم.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز