افتتاح و کلنگ زنی طرح های فرهنگی و عمرانی، بزنج روستای دوستدار کتاب

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۵:۵۸:۲۹
کد خبر: ۷۵۴۳۱۹
افتتاح و کلنگ زنی طرح های فرهنگی و عمرانی، بزنج روستای دوستدار کتاب
طرح های عمرانی و فرهنگی روستای بزنج با همکاری کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده طی مراسمی کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین کلنگ زنی طرح های فرهنگی و عمرانی روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین، از بهره برداری ٨ باب کتابخانه روستایی تا پایان سال در شهرستان های استان خبر داد و افزود: ٦ کتابخانه برای بهره برداری به کتابخانه های عمومی استان تحویل و تا پایان سال ٢ کتابخانه روستایی دیگر نیز تحویل می شود.

حسین فرخنده،  با بیان اینکه امسال با افتتاح دو کتابخانه در شهرهای آشخانه و بجنورد، ٦ کتابخانه روستایی و شهری دیگر از نظر سرانه فضای فرهنگی به نسبت جمعیت، حائز رتبه نخست کشوری خواهیم شد، وضعیت استان در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مطلوب توصیف کرد.

وی، با اشاره به اینکه یکی از معروفات تأثیرگذار، توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی است، بر تقویت این معروف و فرهنگ تأکید مضاعف کرد.

فرخنده، به توفیق روستای بزنج در کسب عنوان روستای برترجشنواره ملی دوستدار کتاب از بین هزارو  ٣٠٠روستای کشور اشاره کرد و پیشنهاد داد مسئولان اسفراین میثاق نامه ای را برای ماندگاری نام روستای بزنج به عنوان روستای دوستدار کتاب امضا کنند.

هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: سه صدا است که بلافاصله بازتاب پیدا می کند و در آن دنیا منعکس می شود؛ یکی صدای کارخانه که بیانگر کار و تلاش بوده، یکی صدای توپخانه که نشانه امنیت است و دیگری صدای چاپخانه است که نشان دهنده آگاهی و توجه به بینش و فرهنگ جامعه است، لذا خوشحالیم که امروز پروژه های فرهنگی این روستا آغاز می شود.

جواد نوروزی، فرماندار اسفراین هم در این آئین گفت: با وجود تحریم ها، اما از توسعه عمرانی غفلت نکرده ایم و تلاش می کنیم فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی به قوت اجرایی شود.

در این آیین کلنگ ساخت مجموعه فرهنگی چندمنظوره، کتابخانه و بوستان روستای بزنج به زمین زده شد.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز