رئیس کل دادگستری خراسان شمالی :

بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی، ناشی ازنبود تمهیدات بازدارنده است

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۵:۲۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۳۳۴
بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی، ناشی ازنبود تمهیدات بازدارنده است
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور، ناشی از سوء مدیریت ها وعدم اتخاذ تمهیدات بازدارنده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین جعفری، در ششمین جلسه شورای قضایی استان در سال 1397، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) و همچنین تشریح مهمترین ویژگی های مکتب عاشورای حسینی، پس از استماع گزارش دستگاه های نظارتی، از اعضای شورای قضایی استان خواست با مشارکت سازنده و راهگشا و همکاری و همدلی مضاعف، بطور منسجم و هماهنگ و به گونه ای عمل کنند که نتیجه نظارت ها و پیگیری هایشان علاوه بر تأثیرگذاری مطلوب در بازار و مشخصاً بین مردم، موجب ایجاد رضایت مندی شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، با بیان این نکته که برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی عزم و اراده جدی می طلبد، بر ضرورت نظارت بر شبکه توزیع  کالاهای مکشوفه تأکید و تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلات مردم در حوزه شبکه توزیع متمرکز شده است؛ لذا لازم است متولیان کار، این شبکه را دقیقا شناسایی و بر نحوه عملکرد آن نظارت نمایند.

وی همچنین افزود: مردم به دنبال نتیجه کار هستند و ما وظیفه داریم در خصوص اقدامات خود صادقانه به آنها اطلاع رسانی و دقیقاً اعلام کنیم که چه میزان از کالاهای مکشوفه و به چه کیفیتی به بازار تزریق شده و نیز رصد شود که مجموع کارهایی که صورت گرفته، چه تأثیری در بازار و تعدیل قیمت ها و ایجاد ثبات اقتصادی داشته است.

این مقام قضایی، با انتقاد از برخی سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها و عدم برنامه ریزی در گذشته، تصریح کرد: قطعاً بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی گریبان گیر کشور، ناشی از سوء مدیریت ها و عدم پیشگیری و عدم اتخاذ تمهیدات بازدارنده است. لذا وقتی شاهد نوسان صعودی و مکرر قیمت کالاها هستیم، قطعا باید سراغ دانه درشت ها در هر مقام و جایگاهی رفت .

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، با تبیین وظیفه مثلث نظارتی مشتمل بر دادستان، بازرس کل و سازمان تعزیرات حکومتی استان، از دستگاه های نظارتی مذکور خواست؛ ضمن ورود میدانی در عرصه و تقویت و تداوم نظارت ها در فرایند تولید و توزیع کالاهای اساسی مردم، نتایج عملکرد خود را از حیث میزان تأثیرگذاری بر ثبات بازار و ایجاد تعادل در قیمت ها، گزارش نمایند.

این مقام قضایی در ادامه، با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در استان، بر لزوم شناسایی و معرفی تعداد دقیق واحدهای تولیدی نیمه فعال و همچنین تعداد دقیق انبارهای استاندارد و غیراستاندارد در سطح استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز