اقامت بیش از نیم میلیون مسافر تابستانی در خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۵:۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۵۶۱۴۷
اقامت بیش از نیم میلیون مسافر تابستانی در خراسان شمالی
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اقامت 547 هزار و 917 نفر مسافر طی تابستان امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از این تعداد 4 هزار و 348 نفر در هتل ها، 2 هزار و 886 نفر در مهمان پذیرها، 2 هزار و 749 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، 7 هزار و 634 نفر در طرح خانه مسافر، 501 هزار و 116 نفر در اقامتگاه های موقت و 29 هزار و 184 نفر در سایر اقامتگاه های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به تعداد 405 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت طی سه ماهه تابستان امسال، تصریح کرد: در این خصوص 47 فقره تشویق و 39 فقره اخطار نیز به مراکز داده شد.

وی تعداد بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان طی این مدت را نیز یک میلیون و 91 هزار و 548 بازدید برشمرد و افزود: از این تعداد، 121 هزار و 187 نفر از جاذبه های تاریخی-فرهنگی، 946 هزار و 60 نفر از جاذبه های طبیعی و 24 هزار و 301 نفر از جاذبه های دست ساز، بازدید کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت های بالقوه این استان برای معرفی بیشتر و جذب گردشگر استفاده شود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره های تابستانه از جمله چارسوق در 8 شهرستان استان با این هدف برگزار شد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه صنعت سبز گردشگری با راه‌اندازی اقامت‌های بوم گردی رونق می‌یابد، تصریح کرد: بنا داریم برای روستاهای هدف گردشگری برنامه‌های بازدید و جشنواره‌هایی را به‌صورت مداوم برگزار و از این طریق فرهنگ گردشگر پذیری مردم آن روستا را نیز ارتقا و نگاه‌ها را در این زمینه سامان دهیم، چراکه حضور گردشگر در روستا برای ساکنان تهدید نیست بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی، کشاورزی و صنایع‌دستی آنان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز