استاندار خراسان شمالی:

قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان است

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۳:۴۱:۱۴
کد خبر: ۷۵۶۵۷۵
قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان است
استاندار و مقام عالی دولت در خراسان شمالی با ضروی خواندن حفظ قدرت دفاعی و توان بازدارندگی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: امروز قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان به خار چشم دشمنان تبدیل شده است و نخواهند توانست بر مملکت مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمدرضا خباز در صبحگاه مشترک یگان های نظامی و انتظامی استان در پادگان تیپ 130پیاده شهید دلجویان ارتش در بجنورد گفت: تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت بشر وچود داشته است لذا باید همیشه آمادگی مقابله با تجاوزگری ها را داشت و خود را به سلاح متناسب با زمانه مجهز کرد.

وی ادامه داد: از ما ایراد می گیرند که چرا توان موشکی خود را تقویت می کنید که در پاسخ باید تاکید کنیم این وظیفه ماست که برای دفاع از شرف و ناموس و خاک کشور و نظام خود و برقراری امنیت پایدار، قدرت بازدارنده داشته باشیم تا تفکر خام دشمن برای تسلط مجدد بر کشورمان به ذهن خطور نکند.

دکتر خباز جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران را به جنگ جهانی تشبیه کرد و گفت: با توجه به حمایت همه جانبه 48 کشور از صدام در این جنگ باید گفت که 8 سال دفاع مقدس برای نیروهای مسلح و مردم ما مثل تجربه یک جنگ جهانی بود؛ چون صدام با حمایت تسلیحاتی شرق و غرب و پول های شیوخ عرب خلیج فارس حمله نظامی را آغاز کرد و خودش در حکم یک مترسک بود.

وی افزود: مردم ما ثابت کرده اند که در برابر حمله نظامی فرزند عاشورا هستند و زیر بار زور نمی روند و اجازه به یغما بردن منابع و امکانات کشور را به دشمن نخواهند داد.

استاندار ازجمله وجوه تمایز نیروهای مسلح کشورمان با دیگر کشورها را تبعیت آنان از رهبری عادل، مرجعی عالم و ولی فقیه زمان و وجود امرا و سرداران متعهد و جوانان شجاع و متخصص برشمرد که با شور حسینی آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش ها هستند.

رئیس شورای تأمین خراسان شمالی به حمله تروریستی اخیر اهواز هم اشاره کرد و گفت: دشمن بر این تصور است که با این اقدامات کور و سبعانه می تواند بین مردم و نظام و نیروهای مسلح ما فاصله ایجاد کند اما باید بداند همانند دوران دفاع مقدس که با تقدیم هر شهید، ده ها نفر دیگر به صحنه آمدند و صدام و حامیانش به خاک مذلت افتادند، اکنون نیز آحاد ملت آماده فداکاری هستند.

دکتر خباز تروریست های مزدور را جیره خوارانی توصیف کرد که نه دین دارند و نه مردانگی و با اشاره به این که آن ها به زنان و کودکان نیز رحم نمی کنند و آنان را به خاک و خون می کشند، تاکید کرد: با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی ما، به زودی ریشه این فتنه خشکانده می شود و خداوند نیز پیروزی حتمی مومنان را وعده داده است.

پیش از سخنان استاندار، امیر سرتیپ گل گلی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز سرباز، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازخوانی فرهنگ غنی آن دوران و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت  خواند و تصریح کرد: جنگ به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و برای برقراری امنیت پایدار، مردم و جوانان را باور کنیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

 

نظر شما