مقابله با بحران کم آبی نیازمند مشارکت مردمی

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۳:۴۱:۰۱
کد خبر: ۷۵۷۰۲۰
مقابله با بحران کم آبی نیازمند مشارکت مردمی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در هفتمین نشست کارگروه حفاظت از منابع آب استان در سال جاری، بر مشارکت مردمی برای مقابله با بحران کم آبی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در این نشست اظهار داشت: استان ما نیز مانند دیگر استان های دچار تنش آبی باید این مهم را به درستی درک کند و اقتصاد، صنایع، کشاورزی و زندگی مردم باید متناسب با موضوع کم آبی تنظیم شود که این امر مستلزم اصلاح ساختاری و همچنین فرهنگ سازی است.

وی افزود: از طرح ها و ایده های نوین و پژوهشی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آب استقبال می کنم و تاکید دارم مطالعات ما باید کارشناسی و با رنگ و بوی کشوری باشد تا ضمن معرفی فعالیت های استان در حوزه مدیریت منابع آب بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای استان جذب کنیم.

وی ادامه داد: بحران کم آبی موضوعی مهم و نیازمند تلاش مضاعف مسئولان و توجه بیشتر مردم است تا با مشارکت همگانی و ارائه راهکارهای کارشناسی و با قابلیت اجرا بتوانیم این مشکل را به درستی مدیریت کنیم و تاکید می کنم فرمانداران در جلسات مرتبط با موضوع آب حضور داشته باشند تا با درک بیشتر موضوع اعتبارات بیشتری را به این حوزه اختصاص دهند.

رجب زاده تاکید کرد: سیاست و روح کلی حاکم بر استان باید یکسان و موضوع کم آبی و مدیریت منابع آب برای تمامی شهرستان ها اولویت باشد تا مشکلات استان در این حوزه و دیگر مباحث به طور کلی حل و فصل شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر برخورد قانونی با بهره برداران غیرمجاز آب در استان هم تاکید کرد و گفت: برخورد نکردن با بهره برداران غیر مجاز در واقع نوعی بی عدالتی و تبعیض در اجرای قانون است و در این خصوص نباید مماشات به خرج داد و یادآور می شوم همه ما در برابر مشکلات و موضوعات کشور به عنوان یک شهروند مسئول هستیم و مردم باید در فرآیند تصمیم گیری ها پررنگ دیده شوند.

رجب زاده افزود: امروز تنها نباید به فکر حل مشکلات به شکل مقطعی باشیم بلکه برای حل آن باید برنامه ریزی بلند مدت داشته داشته و برای اجرای راهکارهای کارشناسی شده قاطع باشیم.

معرفی شهر پایلوت جداسازی آب شرب از بهداشتی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از مصوبات جلسه گذشته کارگروه بود که رجب زاده در این باره گفت: این طرح با هدف ارائه آب با کیفیت بهتر به مردم مستلزم مطالعات دقیق است تا در ادامه هزینه های اضافی برای استان به همراه نداشته باشد.بر اساس این گزارش، انتقال آب سد بیدواز به شهرک صنعتی اسفراین(حوضه میانی سد بیدواز) از دستورکارهای این نشست بود که پیشنهادهای دستگاه اجرایی مربوط و مردمی ارائه و مقرر شد با محوریت مردم راهکارها در جلسه ای با حضور فرماندار و دیگر مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما