پایان مهرماه؛ آخرین مهلت بانک های خراسان شمالی در جذب اعتبارات اشتغالزا

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۴۶:۲۵
کد خبر: ۷۵۸۴۸۷
پایان مهرماه؛ آخرین مهلت بانک های خراسان شمالی در جذب اعتبارات اشتغالزا
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که مهرماه آخرین مهلت بانک های استان برای جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است، گفت: هرچند وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش سقف اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به این استان قول مساعد داد، اما تعلل بانک های استان در جذب این اعتبارات، ما را شرمنده مطرح کردن دوباره این خواسته کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هر چند که از سهمیه ابلاغ شده به بانک ها، خراسان شمالی تاکنون 80درصد اعتبارات را جذب کرده اما بانک ها تا پایان مهر ماه فرصت بیشتر برای جذب اعتبارات را ندارند.

وی افزود:یکی از آرزوهای ما این است که فرهنگ تعاون که در قرآن به صراحت از آن نام برده شده است، در خراسان شمالی به دلیل وجود شرایط خاص و سرمایه های خرد مردم، محقق شود.

وی خطاب به معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل این که وزیر معین این استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، امیدواریم سرپرست این وزارتخانه در نخستین فرصت ایجاد شده در این استان حضور یابد.

دکتر خباز خاطرنشان کرد: از محل یارانه مالیات بر ارزش افزوده 600 میلیون تومان باقی مانده که هنوز توسط فرمانداران به امور عشایر و روستایی استان تخصیص داده نشده که در صورت تحقق نیافتن این مسئله، برخورد لازم انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:طبق اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر این که سهم تعاونی ها از اقتصاد در برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404،از 5درصد به 25 درصد باید برسد اما تاکنون این مهم محقق نشده که دلیل مهم آن نبود نگاه فرهنگی به موضوع شکل گیری و توجه به توسعه تعاونی هاست.

دکتر خباز اظهار داشت: صاحبان طرح های صنعتی مشرف به مناطق روستایی نیز می توانند مشمول دریافت تسهیلات اشتغال روستایی شوند که این مهم نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز