آینده ای درخشان برای عمارت مفخم

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۶:۵۳:۴۰
کد خبر: ۷۵۸۵۰۱
آینده ای درخشان برای عمارت مفخم
آرزوی دیرینه ای که عمارت مفخم در انتظار آن بود در حال تحقق است و آینده ای درخشان برای با شکوه ترین بنای معماری به جا مانده از دوران قاجار در بجنورد گشوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت: تحویل بخشی از بیمارستان و باز افرینی ان به شکل قدیم و اولیه از جمله آرزوهای دیرینه مردم  بود که این موضوع با پیگیری های انجام شده  ومساعدت مسوولین استان در حال تحقق است.

حبیب یزدان پناه اظهار داشت: به منظور حفظ این میراث تاریخی استان، طرح ساماندهی و احیای مجموعه عمارت مفخم و تبدیل فضاهای موجود از جمله بیمارستان امام رضا(ع) تهیه و اخیرا در جلسات مشترکی که با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی متعهد شده است ساختمان قدیم بیمارستان امام رضا(ع) را حداکثر تا پایان مهرماه جاری و بخش اداری آن را نیز حداکثر تا پایان آذرماه امسال، تخلیه و تحویل سازمان میراث فرهنگی دهد.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی نیز ملکی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهد تا در صورت مناسب بودن مکان، طی توافقی پس از دی ماه امسال، بخش روانی این دانشگاه نیز انتقال یابد.

یزدان‌پناه عنوان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است و طی چشم اندازی که تعریف کردیم باید تخلیه شود و در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد که این مهم با پیگیری های انجام شده به زودی محقق می شود و در اینده نزدیک نقطه گردشگری و میراث فرهنگی و بازار صنایع دستی استان خواهد شد.

 

نظر شما