هزار پروژه عمرانی مدارس خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید تکمیل شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۵:۰۰:۲۲
کد خبر: ۷۵۸۹۴۴
هزار پروژه عمرانی مدارس خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید تکمیل شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اجرا و بهره برداری از هزار پروژه در حوزه آموزش و مدارس استان طی ۵ سال اخیر گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت هیچ بن بستی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رضا رجب زاده در این مراسم اظهار داشت: امروز در شرایط ویژه ای هستیم چرا که دشمن جنگ اقتصادی نابرابری را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته و اعلام کرده است که نمی گذارد مردم ایران چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب خود را  ببیند اما بنده اعتقاد دارم با همکاری و مشارکت و هم چنین تغییر نگرش می توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

وی با تاکید بر این که جنگ اقتصادی حوزه ساخت و ساز و پیمانکاری را هم با مشکل روبرو کرده است، افزود: مدیریت امروز ما باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از مدیریت چالاک باشد چرا که این نوع مدیریت می تواند خود را با شرایط وقف دهد و یاری کننده کشور در این پیچ و خم اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم با بهره مندی از مدیران با تجربه و نیروی جوان فعال و پویا و البته با نگاه کارشناسی در مسیر توسعه هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت و چرخه توسعه کشور با حرکت کند مواجه نخواهد شد و تاکید دارم در شرایط فعلی باید فرآیندها و دستورعمل ها بازنگری شود و متناسب با شرایط روز راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه دهیم.

رجب زاده تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی است که باید با مشارکت و همفکری به دنبال بهره مندی اقتصادی از این قابلیت ها باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به انتصاب مدیری جوان در اداره کل نوسازی مدارس استان، تاکید کرد: مدیریت جدید برخاسته از بدنه کارشناسی این اداره کل است که باید موجب تحرک و پویایی سازمان شود و یادآور می شوم دانش آموزان 19 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که مسئولیت سنگینی را برای ما مسئولان ایجاد می کند.

رجب زاده افزود: حدود 60 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی است و با توجه به اینکه 39 درصد از کل دانش آموزان در مناطق روستایی هستند بنابراین حل مشکلات مسیرهای تردد و رفت و آمد آنان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: 500 مدرسه در استان هم از سیستم گرمایشی لازم برخوردار نسیتند که تامین آن باید در اولویت نخست اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان باشد و بنده هم برای تحقق این امر اعلام آمادگی می کنم.

وی مطرح کرد: موضوع خدمات رفاهی معلمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بنده اعتقاد دارم زمانی که بالاترین حقوق پرداختی متعلق به قشر زحمتکش معلمان باشد قطعا ما در مسیر تعالی و شکوفایی کشور قدم برداشته ایم.

رجب زاده در ادامه به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مدارس استان اشاره داشت و گفت: نزدیک به 1000 پروژه در حوزه ساخت مدرسه، سالن ورزشی، خوابگاه و کانون پرورشی فکری کودکان انجام و افتتاح شده است و 97 پروژه ناتمام نیز وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس باید تکمیل این پروژه ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی اشاره داشت: ما باید بتوانیم خیّران استان را هم در مسیر انجام کارهای فرهنگی مانند مدرسه سازی به درستی هدایت کنیم تا با حمایت های دولت و مشارکت مردمی در آینده ای نزدیک هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، امین فلاح کوشکی به عنوان مدیر کل جدید نوسازی مدارس خراسان شمالی معرفی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز