استاندار خراسان شمالی:

شمار باسوادان استان افزایش جهشی می یابد

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۴:۵۴:۱۷
کد خبر: ۷۵۹۷۴۹
شمار باسوادان استان افزایش جهشی می یابد
استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به این که بیش از ۸۳ درصد مردم این استان باسواد هستند اما نیازمند جهش در ارائه آمار تعداد باسوادان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمدرضا خباز در همایش مشترک شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و شهرستان ها اظهار داشت: به زودی طرحی را با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی کشور با محوریت تعلیم زنان و دختران ترکمن، عشایر و روستایی در استان آغاز خواهیم کرد تا شاهد جمعیت بیشتری از تعداد باسوادان جامعه بانوان باشیم.

وی ادامه داد: این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد زیرا شرایط استان برای اجرای این طرح مطلوب است و مردم استان با اعتقاداتی که دارند، می توانند ما را در اجرای بهتر این طرح یاری کنند.

دکتر خباز افزود: در دینی که با خواندن آغاز شده است، شایسته نیست افراد بیسواد را شاهد باشیم و باید شرایط استان را از وضع موجود به وضع مطلوب در حوزه سواد آموزی تغییر دهیم.

وی هم چنین توجه به شورای آموزش و پرورش استان را خواستار شد و تصریح کرد:اگر تمامی مصوبات شورای آموزش و پرورش پیگیری شود، شاهد آثار و برکات بسیاری در آینده خواهیم بود.

دکتر خباز توجه به امر توسعه و رشد کشور را منوط به توجه به مقطع پیش دبستانی دانست و گفت: برای تسریع در رشد یک کشور باید از مقاطع پایین تحصیلی به ویژه مقطع پیش دبستانی کار را آغاز کرد تا شاهد بیشترین بهره وری در حوزه آموزش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در رشد و بالندگی این کشور به هر میزانی که تلاش و کوشش کنیم به نوعی به دانش آموزان، کشور و ماندگاری این نظام کمک کرده ایم لذا مجموعه ای همچون آموزش و پرورش بسیار متفاوت تر از بقیه دستگاه هاست که می تواند در ارتقای کیفیت آموزش نقش مهمی را ایفا کند.

گفتنی است در ادامه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور از دستگاه های برتر در امر سواد آموزی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز