استاندار خراسان شمالی:

مردم صحنه گردان اصلی مبارزه با مواد مخدر باشند

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۳:۲۶:۵۶
کد خبر: ۷۶۰۱۳۱
مردم صحنه گردان اصلی مبارزه با مواد مخدر باشند
استاندار خراسان شمالی در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر حضور مردم در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر گفت: با پشت میزنشینی نمی توانیم معضل اعتیاد را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: مسئله آسیب های اجتماعی همواره یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری بوده است و سال ۹۵ با صدور دستور ارائه گزارش وضعیت آسیب های اجتماعی کشور از سران سه قوه، خود ایشان به شکل عملی وارد میدان شدند.

وی افزود: در آن نشست خط مشی ها و آسیب های اولویت دار کشور مشخص شد و در دستور کار قرار گرفت که مواد مخدر هم به عنوان یکی از ۵ آسیب اجتماعی اصلی کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم اگر یک فرد معتاد در خانواده ای وجود داشته باشد، آن خانواده رنگ آرامش و آسایش را به خود نخواهد دید و تاکید دارم با پشت میز نشستن و منتظر مراجعه مردم بودن نمی توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم بلکه باید میدانی و عملیاتی وارد عرصه شویم.

دکتر خباز با تاکید بر حضور مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: با بررسی این که بعد از ۴۰ سال مبارزه نتوانستیم مواد مخدر را ریشه کن کنیم، به این معناست که ما از عنصر مهم مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی غافل شده ایم و بنده باور دارم برای حل مشکلات مردم باید پای کار بیایند و دولت تنها به عنوان حامی و پشتیبان نقش داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مبارزه با مواد مخدر یک کار همگانی است و تنها مختص دولت و یا یک دستگاه اجرایی خاص نیست و ما باید در این راستا از تجربه های موفق هم بهره مند شویم.

دکتر خباز گفت: برای مبارزه با اعتیاد باید با کمک مردم پاکسازی محله های آسیب پذیر را در دستور کار قرار دهیم و برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هم باید بنیان های اقتصادی قاچاقچیان را که در واقع شیشه عمر آنان است، از بین ببریم تا درس عبرتی برای دیگران باشد؛ چرا که تجربه نشان می دهد که زندانی و اعدام کردن افراد تاثیری ندارد.

دکتر خباز افزود: اعتیاد ام الفساد است و بروز دیگر آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد بنابراین مبارزه با مواد مخدر مستلزم کار جهادی است.

ارائه گزارش از روند اجرای طرح کرامت توسط قرارگاه سپاه جوادالائمه(ع) استان از دستورکارهای این نشست بود که دکتر خباز با اشاره به سفر وزیر کشور به خراسان شمالی و انتخاب این استان به عنوان پایلوت استان عاری از اعتیاد طی برنامه ای دو ساله، اظهار داشت: آهنگ شروع طرح، خوب اما کند است و باید شتاب گیرد و فرمانداران نیز طرحی مشابه را در شهرستان ها اجرایی کنند و بار دیگر تاکید می کنم باید از مشارکت مردمی بهره مند شویم. 

 

نظر شما