معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

رونق گردشگری در گروه امنیت جاده ای/ ۷ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان آماده بهره برداری

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۳:۴۶:۳۸
کد خبر: ۷۶۲۵۵۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در همایش پلیس راهور استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، رونق گردشگری و اقتصاد را در گرو امنیت جاده ای دانست و هم چنین از بهره برداری ۷ کیلومتر از محور بحنورد به جنگل گلستان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رضا رجب زاده در این همایش اظهار داشت: تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در ایران است بنابراین اعلام آمار و ارقام تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن به منزله ایجاد حساسیت بیشتر در جامعه برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: امروز بستن کمربند ایمنی به هنگام رانندگی به یک عادت عامیانه تبدیل شده است چرا که برای گسترش این فرهنگ تمامی متولیان امر، همیاران پلیس، رسانه ها به ویژه صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی پای کار آمدند بنابراین برای اجرای دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی نیز باید همه وارد عرصه شوند و برنامه های تبلغیاتی و آموزشی به درستی اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تنها برعهده پلیس راهور نیست بلکه متوجه تمامی آحاد جامعه است.

رجب زاده افزود: در 6 ماه نخست امسال شاهد کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بودیم اما یادآور می شوم محورهای مواصلاتی خراسان شمالی سالانه مسیر عبور و مرور 25 میلیون مسافر و زائر است بنابراین ایجاد امنیت جاده ای برای این که استان از معبر به مقصد گردشگری این مسافران تبدیل شود، حائز اهمیت است.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: امروز موضوع امنیت جاده ها و آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در یک جغرافیای مکانی از مهم ترین عوامل برای افراد در انتخاب مقصد گردشگری است و به زعم بسیاری از کارشناسان اقتصادی ایجاد امنیت جاده ای، رونق گردشگری و در ادامه، رونق اشتغال و اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

رجب زاده عامل انسانی، جاده ای و وسایل نقلیه را مهم ترین عوامل بروز تصادفات جاده ای ذکر کرد و افزود: باوجود تاکیدات فراوان پلیس راهور مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی 55 الی 60 درصد تلفات ناشی از تصادفات جاده ای استان مربوط به عامل انسانی است لذا اقدامات فرهنگی در این حوزه باید افزایش یابد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: قوانین راهنمایی رانندگی باید در دوران مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود و  رسانه ها و صدا و سیما باید مستمر مباحث تبلیغاتی خود را در این زمینه داشته باشند تا این موضوعات ملکه ذهن افراد شود و رعایت قوانین برای تک تک آحاد جامعه مهم باشد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و خودرو سازان نیز با نگاه ویژه ای و به طور تکلیفی خودروهای با کیفیت تولید کنند و در بخش جاده ها نیز بخش عمده ای از اعتبارات کشور برای ایمن سازی راه ها و جاده ها هزینه می شود و در استان نیز چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان مهم ترین پروژه عمرانی استان است که 7 کیلومتر از این محور تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد و امیدوارم در سنوات آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.

بر اساس این گزارش؛ در پایان این همایش از همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک، راهوران محله و نمونه های ترافیکی استان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز