توان افزایی اقتصاد زنان را به عنوان یک شاخص مهم دنبال می کنیم

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۳:۰۶:۴۵
کد خبر: ۷۶۳۰۱۳
توان افزایی اقتصاد زنان را به عنوان یک شاخص مهم دنبال می کنیم
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت:تلاش می کنیم تا توان افزایی اقتصاد زنان را به عنوان یک شاخص مهم دنبال کنیم و در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ملیحه یغمایی در همایشی با عنوان: در مسیر کسب و کار من" طرح توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی" اظهار داشت:در مسیر افزایش توان اقتصادی زنان استان از صنایع دستی تولید این زنان با تاکید بر برند سازی، ایجاد اشتغال برای زنان در مسیرهای ورود و خروج استان و حمایت از زنان تولید کننده اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود:طرح ملی توان افزایی بانوان با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد توسعه و تعاون بانوان جوان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اجرا می شود.

یغمایی خاطرنشان کرد: در رویکرد کارآفرینی جامعه زنان را هدف گذاری کرده ایم تا بتوانیم در بحث کاریابی، اشتغال و ایجاد فرصت های اشتغال در کنار آنان و همراه آن ها باشیم تا به هدف نهایی خود یعنی ایجاد درآمد برای این بانوان و معرفی محصولات آنان دست یابیم.

وی تصریح کرد: زمانی که از زن صحبت می کنیم از تاثیرگذاری آنان در خانواده صحبت کرده ایم لذا به دنبال ایجاد کسب و کارهای نوین هستیم که البته فضای مجازی این فرصت را فراهم آورده است و هرچند چالش هایی وجود دارد اما با مدیریت علمی می توانیم به اهداف مورد نظر خود برسیم.

در ادامه  این همایش، عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر این نکته که خراسان شمالی تنها استانی است که سند جامع کارآفرینی را تدوین کرده، افزود: تدوین این سند موجب شده تا این استان برای دیگر استان ها الگو باشد و در این سند در قالب پشتوانه های حمایتی به حوزه هایی همچون جوانان، روستاییان و زنان توجه بیشتری شده است.

کتایون سپهری اظهار داشت:زنان کارآفرین به دنبال حمایت های دولت نیستند و دولت فقط موظف به فراهم ساختن زیرساخت های مورد نیاز است و در این سال ها زنان کارآفرین کشور ثابت کرده اند که بدون حمایت دولت توانسته اند در حوزه های کسب و کار خود موفقیت های خوبی را به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش توسعه ‌یافتگی هر کشور میزان اهمیت و اعتبار زنان آن جامعه است؛ چرا که برای تحقق توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی اگر به زنان به عنوان نیرویی فعال و سازنده نگاه شود؛ بدون شک تاثیر زیادی بر توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز