استاندار خراسان شمالی:

مشکل قطعی آب برخی نواحی شهر بجنورد به سرعت برطرف می شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۳:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۶۳۰۱۴
مشکل قطعی آب برخی نواحی شهر بجنورد به سرعت برطرف می شود
با توجه به بارندگی روزهای اخیر و قطعی آب در برخی نواحی شهر بجنورد و نارضایتی مردم، با تاکید استاندار خطاب به مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری استان این مشکل برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در نشستی با معاون عمرانی استاندار و مدیران شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری استان اظهار داشت:حل مشکلات منابع آبی استان بسیار حائز اهمیت است و البته در نشست اخیر خود با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جذب اعتبارات برای حوزه منابع آبی استان، برای روستاهایی که هم چنان با تانکر آبرسانی می شود نیز اعتبارات خوبی جذب خواهد شد و تمام تلاش ما هم این است تا این مشکلات سریع تر حل شود.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در بارندگی هفته جاری، دو میلیون و ۴۴۰ هزار مترمکعب سیلاب وارد سد شیرین دره شده است.

سید ابراهیم علوی، حجم آب ذخیره شده در این سد در شرایط کنونی را ۳۳ میلیون متر مکعب، معادل ۵۳ درصد حجم مخزن این سد ذکر کرد و افزود: ذخیره موجود در مخزن این سد حدود هشت میلیون متر مکعب از حجم ذخیره شده در شرایط زمانی مشابه سال گذشته کمتر است.

وی حجم کل گنجایش مخزن سد شیرین دره را در شرایط کنونی ۶۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردها علاوه بر مصارف کشاورزی و صنعتی منطقه، سالانه حدود ۲۰میلیون متر مکعب از آب این سد برای مصارف شرب و بهداشت شهر بجنورد اختصاص دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز