رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

آسیب شناسی و شناخت مشکلات، نیمی از کار فرهنگی است

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۳:۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۶۳۰۲۰
آسیب شناسی و شناخت مشکلات، نیمی از کار فرهنگی است
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه شناخت درد نیمی از درمان است، اظهار داشت: در زمینه کار فرهنگی نیز اگر آسیب شناسی و شناخت مشکلات موجود به درستی انجام بگیرد، نیمی از مسیر را به درستی طی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام یعقوبی در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل دفتر این نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، گفت: تا زمانی که دردها بیان و مشکلات بازخوانی نشود، راه درمانی هم برای آن پیدا نمی شود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید با خرد جمعی و هم افزایی به دنبال راه درمان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشیم و به دنبال از بین بردن زیرساخت های بداخلاقی در جامعه باشیم چرا که تنگناهای اقتصادی موجود، اخلاق مردم را دچار تزلزل کرده است.

وی فرهنگ سازی را سرلوحه کار در این زمینه دانست و عنوان کرد: فضای تفکر و انتقاد باید در جامعه فراهم شود، چرا که انتقاد مقدمه تکامل و رشد است به فرموده امام علی(ع) اگر مشورتی دارید در ارائه آن مضیغه نکنید و نصیحت های خیرخواهانه خود را به حاکمان پیشنهاد دهید.

حجت الاسلام یعقوبی ایثار و شهادت را گنجینه ای گران بها برشمرد که پشتوانه وجودی انسان در زندگی معنوی او بوده و بخاطر این پشتوانه است که ایران اسلامی امروز یک قدرت در دنیا به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه شهدا انقلاب ما را به تثبیت رساندند، تاکید کرد: باید تا جایی که می توانیم فضای زندگی خود را با نام و یاد شهدا مزین کنیم و وصیت نامه های آنان را با بررسی موضوعی و تحلیل محتوا به نسل جوان انتقال دهیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه علم باید پشتوانه عمل باشد، عنوان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید اینگونه باشیم چرا که اگر علم با عمل همراه نشود، فرقی با جهل ندارد.

وی گفت: امروز باید هنر را به خدمت فرهنگ ایثار و شهادت بگیریم و با ابزار هنر، این فرهنگ را ابتدا به نسل جوان و سپس به دنیا صادر کنیم.

 

نظر شما