نشست هم اندیشی «روستاهای دوستدار کتاب» در روستاها برگزار شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۰۳:۰۶
کد خبر: ۷۶۵۷۷۹
نشست هم اندیشی «روستاهای دوستدار کتاب» در روستاها برگزار شد
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری نشست هماهنگی و هم اندیشی «روستاهای دوستدار کتاب» در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تشویق روستاها به اجرای برنامه های عمومی و فرهنگی با محوریت کتاب و مطالعه، برگزاری نشست های هم اندیشی و هماهنگی روستاهای دوستدار کتاب در دستور اقدام است.

وی با بیان اینکه در ابتدای امر این جلسات در روستاهایی که ظرفیت و پتانسیل اجرای برنامه های عمومی و فرهنگی را دارند، برنامه ریزی شده است، افزود: تاکنون در روستاهای زوارم شیروان، بام اسفراین و ارکان بجنورد این نشست ها برگزار شده و طی روزهای آتی در روستاهای گریوان، بندیغمور و کُرف هم برگزار می شود.

شیرازیان با اشاره به اینکه در این جلسات از حضور اعضای شورای اسلامی، دهیار، فعالان فرهنگی، مدیرکانون فرهنگی و هنری، امام جماعت و روشنفکران روستا بهره مند می شویم، اظهارداشت: در این جلسات بر مستندسازی فعالیت های فرهنگی و عمومی به ویژه در بخش کتابخوانی و یادواره شهدا، اجرای تعزیه و سایر فعالیت های فرهنگی تأکید می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه هدف ما اجرای فعالیت های گروهی و جذب مشارکت همه آحاد است تا شاهد اثرگذاری بیشتر فعالیت ها باشیم، افزود: در این جلسات یادآوری می شود اگر روستایی مفاخر فرهنگی و یا علمای شاخص و مطرحی دارد، در قالب طرح و ایده نو این افراد را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاها در طرح های خود اقدام به تشکیل دبیرخانه دائمی «روستای دوستدار کتاب» کرده و یا میادین و کوچه ها را مزین به نام کتاب و یا مفاخر فرهنگی خود کرده اند، از آنان می خواهیم طرح های خود را در بین سایر روستاهای همجوار هم تعمیم داده و به این شکل در ترویج فعالیت های فرهنگی سهیم شوند.

شیرازیان با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه جشنواره استانی «روستاهای دوستدار کتاب» در ٢٤ آبان ماه، اظهارداشت: روستاهای علاقه مند به شرکت در این جشنواره تا ١٥ آبان ماه فرصت دارند طرح ها، ایده ها و مستندات خود را در حوزه فعالیت های فرهنگی، عمومی و کتابخوانی به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

وی گفت: در مراسم اختتامیه سه روستا و دو شهر برتر که بهترین طرح ها و ایده ها را ارائه کرده باشند، جوایز نفیسی اهدا می شود.

به نقل از خبرگزاری شبستان

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز