مرحله استانی همایش ملی "پژوهش‌های قرآن‌کریم" در بجنورد برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۴:۰۷:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۹۶۴
مرحله استانی  همایش ملی پژوهش‌های قرآن‌کریم در بجنورد برگزار می شود
رئیس دانشکده علوم قرآنی خراسان شمالی از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین همایش ملی پژوهش‌های قرآنی در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم مهدوی‌پوردر نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم بهمن‌ماه سال جاری در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزارکننده مرحله استانی این همایش، دانشگاه‌های علوم قرآنی در استان‌ها هستند افزود: مرحله استانی دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در بهمن ماه 97، مرحله ملی آن در اسفند 97 و مرحله بین‌المللی این همایش در فروردین ماه 98 در شهر مقدس قم برگزار میشود.

مهدوی پور با بیان اینکه ظرفیت راه اندازی رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده وجود دارد، افزود: دانش آموخته های رشته های علوم قرآنی در این استان زیاد است که علاقه مند به ادامه تحصیل هستند.

حجت السلام مهدوی پور پنج محور اصلی این همایش را مفاهیم و مبانی نظری ایمان به وعده‌های الهی، ماهیت و قلمرو ایمان به وعده های الهی، عوامل و راهکارهای تحقق ایمان به وعده‌های الهی، آثار و نتایج و دستاوردهای ایمان به وعده های الهی و موانع و چالش های ایمان به وعده های الهی معرفی کرد.

مهدوی پور با بیان اینکه از سال گذشته دبیرخانه استانی این همایش در شهرستان بجنورد دایر شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محوریت قرآن‌کریم و استکبارستیزی برگزار شد که در این دوره 1115 مقاله به دبیرخانه ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد 30 مقاله به دبیرخانه کشوری ارسال و از 3 مقاله برتر و 5 مقاله شایسته تقدیربه عمل آمد.

 وی گفت:آخرین مهلت ارسال مقالات 30 آذر سال جاری است و علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند به آدرس www.iqro.ir مراجعه کرده و تا 30 آذر مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین شماره تماس دبیرخانه استانی 32289372 داخلی 23 پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌باشد.

مهدوی پوردر خصوص فعالیت این دانشکده با بیان اینکه این دانشکده از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 9 دوره فارغ التحصیل داشته ایم، گفت: تا کنون بیش از 280 دانش آموخته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشکده علوم قرانی بجنورد، تعداد دانشجویان ورودی امسال را 200 نفر معرفی کرد که در چهار رشته تفسیر قرآن کریم، تربیت مربی قرآن، علوم و معارف قرآن و علوم قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند.

انتهای خبر/

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز