هیات تجاری و بازاریابی اواخر آبان ماه به قرقیزستان اعزام می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۷:۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۶۷۰۱۹
هیات تجاری و بازاریابی  اواخر آبان ماه به قرقیزستان اعزام می شوند
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از اعزام هیات تجاری ، بازاریابی به پایتخت کشور قرقیزستان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدصمدی  آبان ماه را موعد اعزام این هیات تجاری به کشور قرقیزستان دانست و افزود: محصولات مختلفی همچون کشاورزی، صنایع سنگین و سبک ازجمله برنامه‌های توافق شده در این سفر در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به عضویت قرقیزستان در سازمان تجارت جهانی، افزود: صادرات به این کشور تعرفه ندارد و می توان از این طریق به دیگر کشورها نیز کالا صادر کرد.

وی از کاهش تعداد کشورهای مقصد صادرات خراسان شمالی از ۳۲ به ۲۴ کشور نیز خبر داد و افزود: کشورهای لهستان، مجارستان، فرانسه، عربستان و امارات ازجمله کشورهای حذف‌شده از لیست مقصدهای صادراتی کالای تجار استان است.

صمدی افزود: امسال میزان ورود کالا به استان نیز محدود و حدود 10 میلیون دلار بود که در حد کالا و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها بود که این رقم در سال های پیش تا 40 میلیون دلار نیز می رسید.

وی یاداورشد: اما هنوز ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو مهمترین مطالبه مردم است بطوریکه اگر از بازارچه مرزی اینچه برون بخواهیم به عشق آباد ترکمسنان برویم باید 400 تا 500 کیلومتر کویر را طی کنیم و یا از باجگیران به عشق آباد حتی یک روستا مشاهده نمی شود اما از قسمت پرسه سو در خراسان شمالی تا عشق آباد تعداد زیادی روستا و مراکز تولیدی و تجاری ترکمنستان وجود دارد که اگر این بازارچه احداث شود رونق اقتصادی در استان ایجاد خواهد شد.

وی 29 مهرماه روز ملی صادرات، از روز ملی صادرات به عنوان  فرصت ارزشمندی برای پرداختن به صادرات غیر نفتی یاد کرد و  از برگزاری همایش روز ملی صادرات در استان در اواخر آبان ماه امسال  خبرداد .

رئیس اتاق بازرگانی گفت: این همایش به مانند سال های گذشته با حضور صنعتگران، صادرکنندگان ، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی ، مدیران دستگاه های اجرایی و مقامات ارشد استانی برگزار خواهد شد.

صمدی یاداورشد: در 6 ماهه نخست سال جاری 60.5 میلیون دلار صادرات از لحاظ ارزشی و از لحاظ وزنی 237.8  هزار تن صادرات از استان انجام شده است.

وی درپایان گفت: تا کنون حدود 300 کارت بازرگانی در این استان صادر شده که از این تعداد تنها 120 کارت فعال است.

انتهای خبر/


خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز