تکالیف استاندار خطاب به فرمانداران و بخشداران خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۰:۲۱
کد خبر: ۷۶۷۷۴۷
تکالیف استاندار خطاب به فرمانداران و بخشداران خراسان شمالی
در نشست هم اندیشی فرمانداران و بخشداران با استاندار خراسان شمالی، محمدرضا خباز گفت: قانون و نظر کارشناسی فصل الخطاب انجام کارها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر خباز در این نشست اظهار داشت: برای انجام امور مختلف از ارائه نظرات شخصی پرهیز کنید و برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده به نظرات کارشناسی احترام بگذارید.

وی افزود: تلاش تمامی مسئولان باید کم کردن فاصله مردم و حاکمیت باشد و این امر با اخلاق و رفتار خوب ما با مردم امکان پذیر می شود و یادآور می شوم مردم از نگاه بالا به پایین برخی از مسئولان گله مند هستند و بنده اعتقاد دارم نگاه برابری و برادری موجب جلب رضایت عمومی می شود.

وی ادامه داد: در امر اداره مملکت با هیچ کسی رودربایستی نداشته باشید و اجازه عبور از خط قرمزها را ندهید.

دکتر خباز با تاکید بر این که مسئولان باید تواضع داشته باشند، افزود: اداره مملکت تنها با اعتبارات دولتی و پول نفت امکان پذیر نیست و مدیران باید به دنبال جذب بخش خصوصی باشند و برای گره گشایی از مشکلات مردم به موقع در جلسات حضور داشته باشند و برای انجام امور هم بازه زمانی مشخص تعیین کنند.

در این نشست، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هم اظهار داشت: در چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و با توجه به شرایط موجود که دشمنان نظام و استکبار جهانی جنگ نابرابری را علیه ما راه اندازی کرده است و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری باید دستاوردهای نظام به درستی به سمع و نظر مردم رسانده شود.

محمود ثمینی افزود: فرمانداران با تاکید بر این موضوع باید تمامی دستگاه های اجرایی را پای کار بیاورند و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، دانش آموزان و دانشجویان بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم اظهار داشت: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در تمامی شهرستان ها از تاکیدات استاندار است و فرمانداران باید گزارش این موضوع را مکتوب برای ما ارسال کنند.

مجید پورعیسی افزود: از بخشداران خواستارم تا ورود جدی تری به حوزه اقتصادی داشته باشند و برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند و بدانند به طور قطع ما از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: نوسانات ارزی بر روند عملیات اجرایی پروژه های عمرانی تاثیر گذاشته است اما با ابلاغ بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور و مصوبه ای که در شورای فنی استان داشتیم، این مشکلات حل خواهد شد.

رضا رجب زاده افزود: کم آبی یکی از چالش های مهم استان است و برای مقابله با این بحران باید راهکارهای کارشناسی سند سازگاری با کم آبی استان اجرایی شود و به جای ایجاد منابع آبی جدید به دنبال تغییر روش ها در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و ... باشیم. وی ادامه داد: ترافیک نیز از دیگر مشکلات شهرستان های ما به ویژه بجنورد، شیروان و اسفراین است که با توجه به عرض معابر شهری افزایش ناوگان عمومی را راهکار حل مشکل نمی دانم بلکه بر ایجاد حمل و نقل پاک و مسیرهای دوچرخه سواری تاکید دارم.

رجب زاده در انتها به زلزله شوقان اشاره داشت و افزود: هیچگونه اسکان موقتی در منطقه وجود ندارد ضمن این که بودجه ای برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان در مرکز مصوب شده است و به زودی به استان ابلاغ می شود.

نظر شما