استاندار در دیدار سرمایه گذاران چینی:

مدیران خراسان شمالی موظف به همکاری با سرمایه گذاران خارجی هستند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۲:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۷۵۱
مدیران خراسان شمالی موظف به همکاری با سرمایه گذاران خارجی هستند
استاندار خراسان شمالی در دیدار دو سرمایه گذار چینی با تاکید بر این که تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان موظف به کمک و همکاری با سرمایه گذاران خارجی و داخلی هستند، گفت: در تمامی حوزه ها از جمله توسعه راه ها، صنایع تبدیلی و صادرات کالاها به سرمایه گذاران خارجی کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدرضا خباز در این دیدار اشاره ای به قانون جذب سرمایه گذاری خارجی داشت و افزود: این قانون 20 سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که  یکی از نکات مورد تاکید در این قانون این است که هر زمانی سرمایه گذار خارجی قصد خارج کردن سرمایه اش از کشور داشت، هیچ مانعی برای این کار وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در این قانون پیش بینی شده که دولت پشتیبان سرمایه گذاران است و اگر به هر دلیل غیرارادی برای سرمایه گذار خارجی در ایران اتفاقی رخ دهد، سرمایه وی توسط دولت ایران تضمین می شود.

دکتر خباز هم چنین اشاره ای به سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به جمهوری خلق  چین داشت و خاطرنشان کرد: در این سفر حدود 60 میلیارد دلار اعتبار و فاینانس برای سرمایه گذاری چینی ها در ایران به ویژه در امور راه و راهداری در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: راه آهن مشهد به گرگان به طول 670 کیلومتر یکی از پروژه های مهم این استان به شمار می رود که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و اکنون نیاز به سرمایه گذاری داریم.

دکتر خباز اظهار داشت:خراسان شمالی به لحاظ تولید انواع میوه در شرایط بسیار خوب قرار دارد و این آمادگی وجود دارد تا کشاورزانی که در حوزه تولید میوه های ارگانیک فعالیت دارند، معرفی شودند تا شاهد تحقق توسعه صادرات در این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: با سرمایه گذاری شما در این استان یقین دارم که راه ورود سرمایه گذاران دیگر چینی به این استان باز خواهد شد زیرا تمام مدیران حمایت و همکاری های لازم را خواهند داشت.

در ادامه این دیدار" لی" سرمایه گذار چینی در ابتدای سخنان خود ایران را کشوری زیبا و خراسان شمالی را استانی با قابلیت های بالقوه و استعدادهای فراوان توصیف کرد و گفت:این آمادگی وجود دارد تا در این استان در حوزه هایی هم چون راه آهن، واردات ادوات کشاورزی، صادرات میوه و حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری انجام شود.

وی هم چنین یکی از دلایل اصلی حضور خود در ایران را سفر دکتر روحانی به کشور چین و انجام توافقات خوب بین این دو کشور ذکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز