معاون امور عمرانی استاندار خبر داد:

ابلاغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی روستاهای استان در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۵:۱۶
کد خبر: ۷۶۷۷۵۵
ابلاغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی روستاهای استان در دولت تدبیر و امید
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: در حوزه اعتبارات عمرانی تا به امروز یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده که اجرای افزون بر ۲ هزار طرح بزرگ و کوچک در روستاهای استان را موجب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در همایش روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: هم اینک برق رسانی به 920 روستا، آب رسانی به 670 روستا، آسفالت 2 هزار کیلومتر راه و برخورداری 95 درصد روستاها از گاز انجام شده که قابل قیاس با گذشته نیست.

وی از کمبود آب در روستاها به عنوان یک مشکل تلخ یاد کرد و گفت: امروز این منبع الهی را به دلیل کاهش نزولات آسمانی و نحوه مدیریت منابع آبی در روستاها کمتر داریم. وی اظهار داشت: در این راستا نیاز به تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان داریم زیرا در بسیاری از استان ها که محور توسعه آن ها بر آب بنا نشده، مشکلات کمتری دارند.

رجب زاده از اقدامات خوب این حوزه را استفاده از فناوری های نوین آبیاری و الگوی کشت جایگزین دانست و گفت: باید به ظرفیت های بالقوه توسعه استان در حوزه های غیرکشاورزی که تاکنون به آن بی توجه بوده ایم، بیشتر توجه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی راهکار برون رفت از مشکلاتی را که کم آبی ایجاد کرده است، در توسعه گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی دانست و گفت: باید زنجیره های اقتصادی و تولیدی را در روستاهای استان شکل دهیم تا این صنایع رشد کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز