ثبات در التهابات روز های گذشته بازار/مردم فریب جوسازی رسانه های معاند را نخورند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۴۹:۵۰
کد خبر: ۷۶۷۸۱۵
ثبات در التهابات روز های گذشته بازار/مردم فریب جوسازی رسانه های معاند را نخورند
پس از فراز و نشیب اقتصادی ماه‌های گذشته بالأخره شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم که نشاءت گرفته از ورود جدی بانک مرکزی در مدیریت قیمت ارزهای خارجی و از طرفی سازمان صمت در موضوع نظارت‌ها و حل مشکل کامیون داران و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ درحالی‌که دادستان مرکز استان و اداره تعزیرات به صورت ویژه در حال برخورد با احتکار کنندگان کالا هستند و محتکرین ناکام مانده‌اند، رسانه‌های معاند با شدت بی‌سابقه‌ای در حال ایجاد ترس و دلهره در دل مردم هستند.

این رسانه های با جو سازی های خود می‌خواهند القا کنند که کشور از تأمین کالاهای اساسی مردم مثل روغن، رب گوجه‌فرنگی، برنج، لوازم بهداشتی و ... بازمانده است تا مردم به احتکار خانگی روی آورده و اجناس فوق را چندین برابر نیاز خود خرید کنند.

آنها به دنبال تحقق مقاصد خود ازجمله گرانی کالاهای اساسی و راه انداختن جنگ روانی که حاصل آن، عملکرد مردم علیه منافع ملی خودشان هستند.

اما روی دیگر سکه چیز دیگری است که در گفتگوی خبرنگار ما با مسئولین مربوطه و همچنین بازدید میدانی از فروشگاه‌ها عیان شد. در بازدید میدانی که توسط خبرنگار ما از فروشگاه های سطح شهر بجنورد صورت گرفت اغلب کالاهای اساسی به وفور یافت می شد

در صنف خواروبار هیچ کمبود کالایی وجود ندارد

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان مرکز استان در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: افزایش قیمت ارزهای خارجی باعث شد تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شوند اما پس از کاهش قیمت ارز تولیدکنندگان نیز قیمت محصولات خود را کاهش داده و اینجا نقش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سازمان صمت در خصوص نظارت بر قیمت‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

آذری ادامه داد: جو روانی که بین مردم به راه افتاده و موجب خرید چند برابری شده است همچنین مشکلات حمل‌ونقل که با اعتصاب کامیون داران اتفاق افتاد دلیل اصلی کمبود محصولات در انبار بنکداران استان بود که خوشبختانه با حل شدن مشکل کامیون داران و حمل بار اکنون هیچ کمبودی در اقلام مصرفی وجود ندارد همچنین با کاهش نرخ ارز قیمت اجناس رو به کاهش است.

راه‌اندازی سامانه جامع نظارت بر بازار تولید و عرضه نیاز اصلی بازار است

مدیر شرکت توزیع گستران بجنورد اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه جامع، کار نظارت بر تولیدکننده، توزیع‌کننده و فروشنده تسهیل می‌شود و دیگر شاهد دلال بازی و واسطه‌گری نخواهیم بود.

ضیغمی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان و کالاهای تولیدی به قوت خود باقی هستند گفت: در هفته گذشته مشکل ارسال بار از مبدأ داشتیم که خوشبختانه با حل شدن مشکل ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و ارسال مرتب کالاها با همکاری سازمان صنعت معدن تجارت، دیگر در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

یکی از بنکداران مواد شوینده و روغن اظهار داشت: بارگیری کامیون‌ها از هفته های گذشته شروع‌شده و اجناس در حال تخلیه و توزیع هستند.

ایزانلو با تأکید بر اینکه اعتصاب کامیون داران شکسته شده و اکنون مشکل تأمین اجناس را نداریم، گفت: هفته های گذشته به خاطر مشکل حمل‌ونقل و خرید چند برابر نیاز روزانه مردم دچار کمبود در چند قلم کالا شدیم، اما هم‌اکنون به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد قادر به تأمین آن هستیم.

اما پیش بینی می شود صادر کنندگانی که ارزهای حاصل از فروش کالای خود را ذخیره کرده اند بدلیل کاهش نقدینگی ریالی مجبور به تبدیل ارزها خود به ریال شده و همین مسئله دور دوم سقوط ارزش دلار و دیگر ارزها را در آینده نزدیک در پی خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز