پرداخت تسهیلات نوسازی ، بهسازی و سرمایه در گردش به نانوایی یارانه پز استان

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۴:۲۰
کد خبر: ۷۶۹۵۰۲
پرداخت تسهیلات نوسازی ، بهسازی و سرمایه در گردش به نانوایی یارانه پز استان
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی از وام ۱۵میلیون‌تومانی به واحدهای نانوایی یارانه پز که تسهیلات دریافت نکرده اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، وحیدرضا فریدونی درنشست خبری درجمع خبرنگاران اظهارداشت:نانوایی ها می توانند از تسهیلات مذکور به عنوان سرمایه در گردش نیز استفاده کنند، ادامه داد: میزان تسهیلات دریافتی رقم 15 میلیون تومان است که با نرخ 15 درصد از طریق بانک سپه اعطا می شود.

وی با اشاره به اینکه سهم استان، پرداخت 196 فقر از این تسهیلات است افزود: تاکنون 109 نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

فریدونی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را 139 هزار تن گندم خوراکی و 12 هزار تن گندم بذری اعلام کرد و گفت:  60 هزار تن ذخیره از سال گذشته در انبارها باقی مانده که  پاسخگوی نیاز مردم استان است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری میزان 91 هزار تن گندم خوراکی از کشاورزان استان خریداری شده است، اظهار کرد: رقم پرداختی به کشاورزان مبلغ 120میلیارد و 43 میلیون تومان بوده است، که 100درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی دامه داد: این مقدار گندم در قالب 15 هزار و 535 محموله از 15 هزار و 83 نفر از کشاورزان استان در قالب 20 مرکز، خریداری شده است.

فریدونی گندم مورد نیاز مردم استان را 120 هزار تن  اعلام کرد و گفت: اگر به صورت یارانه ای گندم ارائه شود به میزان کمتر از 100 هزار تن نیاز استان برطرف می شود.

وی گفت: میزان گندم ذخیره سازی شده در استان کفاف مردم این استان را تا آغاز خرید گندم در سال آینده می دهد.

مدیرکل غله گفت: میزان سن زدگی گندم در این استان طی سال جاری صفر بوده است، افزود: این امر نشان دهنده گندم باکیفیت است که موجب می شود تا آرد باکیفیتی نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی مهارت و توانمندی کارگران را از عوامل موثر در کیفیت نان تولیدی در نانوایی ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه دوره های آموزشی برای کارگران نانوایی ها برگزار می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره خرید کلزا در استان گفت: امسال سه هزار و 655 تن دانه روغنی کلزا در 6 مرکز از 881 نفر کشاورز در قالب یکهزار و 450 محموله خریداری شده است.

فریدونی با بیان اینکه بابت خرید کلزا، 104 میلیارد و 240 میلیون ریال به تولیدکنندگان پرداخت شده است، گفت: تمام کلزای تولیدی استان به کارخانه های روغن کشی سایر استان ها انتقال می یابد.

به گفته وی، میزان خرید کلزا از کشاورزان در مقایسه با پارسال 148 درصد رشد داشته است.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی گفت:درسال جاری محصول گلرنگ برای اولین بار در استان تولید آزمایشی بوده است که به مقدار چهار تن از کشاورزان خریداری شد.

وی گفت: کلزا و گلرنگ کم آب طلب هستند، از این رو کشت این محصولات در استان توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان وضعیت تنظیم بازار در استان مناسب خواند و گفت: کالاهای اساسی از جمله شکر و برنج وارداتی در سطح استان به میزان نیاز مردم موجود است و هیچ گونه مشکلی نداریم.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد خراسان شمالی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز