بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به مناسبت ١٤ ابان ماه روز فرهنگ عمومی

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۷۲۲۹۵
بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به مناسبت ١٤ ابان ماه روز فرهنگ عمومی
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به مناسبت ١٤ آبان روز فرهنگ عمومی بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در متن این بیانیه آمده است؛ “افراد فاضل‌ و صاحبان‌ اندیشه‌ که‌ به‌ عنوان‌ یک‌ مسئولیت‌، متکفل‌ و متعهد به‌ تلاش‌ در جهت‌ اصلاح‌ فرهنگ‌ عمومی‌ جامعه‌ اسلامی‌ شده‌اند، باید بر روی‌ این‌ مسأله‌ بسیار اساسی‌ از فکر و ذهن‌ و وقت‌ خود، سرمایه‌گذاری‌ کنند و ذوق‌، ابتکار، توانائی ها و مهارت های‌ خود را برای‌ به‌ انجام‌ رسانیدن‌ این‌ مهم‌ بکار گیرند."

مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)

١٤ آبان ماه برگ زرین دیگری در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران است . روزی که با تاسی از اندیشه والای بنیانگذار کبیر انقلاب و ژرف نگری مسئولان فرهنگی کشور،  نهالی ارزشمند که بنیانش بر فرهنگ و شاخه و برگ هایش ، رفتار مردم جامعه و ثمراتش فلاح فرهنگی آن است بر خاک مقدس این سرزمین رویید.

تاکید بر تاثیر تعیین کننده و ضرورت هدایت و اداره صحیح فرهنگ عمومی بر زندگی ، حرکت و سرنوشت ملت فرهنگ مدار ایران هیچ گاه از گفتمان فرهنگی و منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب حذف یا کم رنگ نشده است و این خود نشان از اهمیت کم نظیر این مقوله از حوزه فرهنگ دارد.

از زمان شکل گیری شورای فرهنگ عمومی در ١٤ آبان ماه ١٣٦٤ به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و شروع به کار رسمی آن در سال ١٣٦٥ ، اخلاقیات فردی و اجتماعی که بارها در منابع ارزشمند دینی از آن ها یاد شده است به عنوان زیربنا و پایه اساسی در طرح ریزی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی بویژه در حوزه فرهنگ عمومی مطرح شده اند و نگارش آئین نامه ها ، اولویت ها ، مصوبات و دستورجلسات این شورا بر پایه ارتقای سطح فرهنگ عمومی با  توجه به آموزه های بلند اسلامی و ایرانی بوده است.

سفر با برکت مقام عظمای ولایت در مهرماه سال ٩١ به استان فرهنگ مدار خراسان شمالی ، سرعت رشد و ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی و سبک زندگی مردم این دیار را بیش از پیش توسعه بخشید و طلوع گفتمان سبک زندگی از این استان، خود به عنوان افتخاری برای این خطه از ایران عزیزمان مطرح شد. آن چنان که ایشان از خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها یاد کرده و یکی از ابعاد مهم پیشرفت در مفاهیم مادی و معنوی را معرفی کردند. معرفی مفهوم سبک زندگی ، نقطه عطفی در فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کشور ایجاد کرد. به گونه ای که امروز شاهد رونق اقدامات مهم فرهنگی ، علمی و تبلیغی با این موضوع در کشور  هستیم که از آن جمله می توان به برگزاری اولین هم اندیشی استانی سبک زندگی در آبان ماه سال جاری در استان خراسان شمالی اشاره کرد.

هم اکنون در آستانه سالروز رحلت جانگداز رسول مهربانی ها ، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله وسلم) ، سبط بزرگوارشان کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ولی نعمت ایرانیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی را گرامی می داریم و با تاسی از فرهنگ غنی عاشورا و اربعین و نگاهی پرامید به آینده سبز و پرشکوه ملت همیشه در صحنه ایران، اعلام می کنیم تا ظهور منجی عالم بشریت که منادی فرهنگ اصیل انسانی و غلبه عقل و معرفت و معنویت بر جهل و مادی گرایی است می کوشیم تا گوشه ای از اهداف اصیل انقلاب اسلامی را محقق ساخته و در کنار مردم همیشه در صحنه ایران عزیز ، در راستای کیفیت بخشی بر فرهنگ عمومی و سبک زندگی جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.                                        

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز