استاندار خراسان شمالی:

کارهای پژوهشی فاصله ما با کشورهای پیشرفته را کم می کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۴۱:۱۱
کد خبر: ۷۷۳۱۵۱
کارهای پژوهشی فاصله ما با کشورهای پیشرفته را کم می کند
استاندار خراسان شمالی در اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان گفت: کارهای پژوهشی موجب کاهش فاصله ما با کشورهای پیشرفته در حوزه تکنولوژی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: کشور ما در حوزه های مختلف مانند انرژی هسته ای، سلول های بنیادی، تسلیحات نظامی و ... موفقیت های فراوانی را کسب کرده اما در برخی حوزه ها دچار عقب ماندگی است که باید با انجام کارهای پژوهشی جبران شود.

دکتر خباز افزود:دغدغه دانشگاه ها و واحدهای تولیدی ما باید ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و جذب نیروی انسانی آموزش دیده باشد که تحقق این هدف مستلزم ارتباط بیشتر دانشگاه ها و واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب نسل جوان به امر پژوهش است و باید پژوهش از سطوح ابتدایی برای دانش آموزان شروع شود تا در ادامه نگاه آنان به امر پژوهش به عنوان یک تکلیف باشد.

استاندار افزود: آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نحوه برگزاری هفته پژوهش ابلاغ و روسای چهار کمیته مشخص شده است و بنا بر نیاز استان سه کمیته جدید اطلاع رسانی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی و جشنواره دانشجویی اضافه شد که با توجه به تولی گری صدا و سیمای استان برای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات می توانیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به مردم بهره مند شویم.

بر اساس این گزارش برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری امسال در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ آذر برگزار می شود.

 

نظر شما