اختصاص ۱۷میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی استان

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۲:۴۸:۵۷
کد خبر: ۷۷۴۵۲۵
اختصاص ۱۷میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی 6 ماهه نخست امسال، 17 میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار برای مرمت 28 اثر تاریخی استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: همچنین طی این مدت، تعداد 23 پرونده اثر، تعیین حریم شده که جهت اخذ شماره ثبتی به سازمان مرکزی ارسال شده است.

یزدان پناه با اشاره به وجود 6 موزه فعال با مجموع مساحت 10 هزار و 150 متر مربع در سطح استان، عنوان کرد: 2 موزه در شهرستان های آشخانه و اسفراین نیز با مجموع مساحت یک هزار و 500 متر مربع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تعداد 300 اثر طی نیمه نخست امسال در موزه مستندسازی شده است، گفت: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی کشور 612 اثر است.

وی به برنامه ریزی مبنی بر توجه به مرمت و احیای آثار تاریخی سراسر استان تأکید کرد و افزود: یک میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار برای کاوش و گمانه زنی سه محوطه تاریخی ریوی، ارگ نادری و تپه معصوم زاده طی امسال اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: محوطه های تاریخی گنجینه ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جای داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می شوند، به همین منظور در کنار حفظ این آثار، به دنبال معرفی و شناساندن آن نیز هستیم.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه ابنیه و آثار تاریخی بیانگر هویت و شناسنامه فرهنگی جوامع به شمار می رود، گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم، سنن اجتماعی و تنوع اقوام، زمینه های مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز