۳ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بجنورد فعالیت می کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۳۱:۲۱
کد خبر: ۷۷۴۹۶۸
۳ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بجنورد فعالیت می کنند
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: با توجه به پتانسیل های گردشگری تاریخی و طبیعی در شهرستان بجنورد تا کنون 3 اقامتگاه بومگردی فعال و 3 اقامتگاه دیگر نیز مراحل تشکیل پرونده و دریافت موافقت های اولیه و اصولی را طی کرده و هم اکنون در شرف بهره برداری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،احمدرضا رحیم زاده اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان که در مسیر شهر مقدس مشهد قرار دارد، ماندگاری مسافران و گردشگران جهت استفاده از اقامتگاه های بوم گردی افزایش یافته است.

رحیم زاده افزود: به همین دلیل و همچنین در راستای سیاست های دولت در خصوص تسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری، اداره میراث فرهنگی شهرستان با ایجاد تعاملی مطلوب با سرمایه گذاران و تسهیل در امور اداری این بخش توانسته گامی موثر در روند توسعه گردشگری بردارد.

وی با اشاره به اقامتگاه های موجود در شهرستان شامل بوم گردی عمو دردی، شالیزار حامد باباامان و دالان فیروزه، تصریح کرد: توانسته ایم نوعی جدید از اقامتگاه ها را که اصیل تر و نزدیک تر به بافت فرهنگی شهرستان است را گسترش دهیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد عنوان کرد: اقامتگاه های بومگردی به دلیل قرار داشتن در بافت فرهنگی روستایی و تاریخی، توان جذب گردشگران خارجی را هم دارا است.

گفتنی است؛ متقاضیان در این زمینه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجنورد، واقع در انتهای خیابان شریعتی شمالی، جنب مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم مراجعه کنند

 

نظر شما