معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

طرح های تولیدی باید توجیه اقتصادی داشته باشند

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۳:۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۷۵۸۵۲
طرح های تولیدی باید توجیه اقتصادی داشته باشند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در هجدمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری گفت: طرح های تولیدی باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: سرمایه گذار باید طرح دارای توجیه اقتصادی و فنی و صلاحیت و توان انجام کار را داشته و هم چنین دستگاه متولی باید پشتیبان متقاضی باشد.

وی افزود: صلاحیت افراد و نحوه فعالیت سرمایه گذاران باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد حضور افرادی با توانایی بالا در بخش سرمایه گذاری باشیم و  تاکید دارم بازه زمانی صدور مجوزها و استعلامات کوتاه شود.

وی ادامه داد: بانک های استان باید با نگاه حل مشکلات درخواست متقاضیان را بررسی کنند و  پس از احراز صلاحیت یک واحد تولیدی، در پرداخت تسهیلات برای ارائه تضامین مورد نیاز متقاضی بیشترین همکاری را داشته باشند و سختگیری ها کاهش یابد.

پورعیسی تصریح کرد: نباید تنها به حمایت از واحدهای تولیدی کوچک اکتفا کنیم بلکه باید با توسعه صنایع بزرگ زمینه های لازم برای ایجاد و افزایش اشتغال و ارزش افزوده استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، بررسی مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه ای 3 واحد تولیدی در بخش صنعت و یک واحد تولیدی در بخش کشاورزی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.  هم چنین تصویب مصوبات کمیته های ذیل کارگروه در حوزه کشاورزی از دیگر دستورکارهای این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز